הנסיבות לא ברורות: פועל כבן 25 חולץ במצב בינוני - קשה לאחר שנפל הבוקר (שישי) מגובה רב לפיר ארובה בבנייה באתר תחנת הכוח של חדרה, מגובה המוערך בכ-22 מטרים. ארבעה צוותי לוחמי האש שהגיעו למקום ביצעו פעולת חילוץ מורכבת לחלצו ולאחר שאיתרו את מיקומו של הפועל בפיר, העלו אותו על אלונקה. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי בזירה והעביר אותו להמשך טיפול בבית החולים הלל יפה. כאמור, נסיבות האירוע לא ידועות.



צוותי הכיבוי שהגיעו למקום פעלו בפיקודו של רשף יוסי אדרי, ובשל מורכבות האירוע, מפקד היחידה המחוזית לחילוצים מיוחדים וקצינים מהיחידה נקראו גם הם למקום. ממד"א נמסר בעקבות האירוע: "חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפועל ופינו אותו לבית החולים הלל יפה כשהוא במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית".

חילוץ הפועל, היום. צילום: יוסי וייס, דובר חברת החשמל

 

מנהרה קרסה על פועל, מותו נקבע במקום


לפני כחודשיים אירעה תאונת עבודה טרגית נוספת בצפון הארץ, שהובילה למותו של פועל כבן 46 שנלכד במנהרה שקרסה עליו בעת עבודתו. הפועל שהה במנהרה כשהוא נוסע על טרקטור כחלק מעבודתו באתר בנייה סמוך לקיבוץ רשפים. עם קבלת ההודעה על האדם הלכוד, יצאו למקום שבעה צוותים מתחנת עפולה, הצוותים פעלו תוך כדי שגם להם נשקפה סכנה גדולה של התמוטטות נוספת של חלקי המנהרה. החובשים והפרמדיקים של מד"א שטיפלו בלכוד לאחר ההגעה אליו דיווחו כי הוא סובל מפציעה רב מערכתית וכי הוא ללא סימני חיים, ולכן נאלצו לקבוע את מותו.

כוחות הכיבוי במפעל במגדל העמק. צילום:כב״ה מחוז צפון


פרמדיק מד"א רומן בלמן שהגיע למקום, סיפר אז: "הגענו למקום בשעות הבוקר המוקדמות לאחר שקיבלנו קריאה על פועל שנלכד תחת במנהרה שככל הנראה חלקה קרסה עליו. לא היה ניתן לגשת לפצוע והתחלנו במאמצי חילוץ מתקדמים וממושכים בשיתוף עם כוחות הכיבוי. לאחר כשלוש שעות הצלחנו לחבור אל פצוע וזיהינו שהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב-מערכתית קשה. הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

המנהרה שקרסה באתר בנייה סמוך לקיבוץ רשפים. צילום: כב"ה מחוז צפון