הדיונים על המתווה החדש לחוק השבת נמשכים, כדי לנסות לשנות את הסטטוס קוו הקיים בין דתיים לחילונים. גבי גזית שוחח בנושא ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם מנחם מעודי, מנכ"ל מתחם הקניות ביל"ו סנטר שפתוח בשבת, שהוא עצמו אדם דתי חובש כיפה. "אני טוען ודוגל בשיטה ש'איש באמונתו יחיה', של 'חיה ותן לחיות'", אמר מעודי. "ביל"ו סנטר, שאני מנהל אותו כבר 20 שנה, פתוח בשבת ונותן מענה ל-80% מהאוכלוסייה שרוצים את השופינג והחופש בשבת. מגיעים אלינו מחדרה עד באר שבע. החנויות אצלנו עובדות עצמאית, מעסיקות עובדים לא יהודים בשבת, וזה באחריותן ובטיפולן. עובדה ש-20 שנה זה עובד ככה".




"יש כאלה שאצלם השבת נראית ונתפסת אחרת מאצל אחרים", הדגיש מעודי. "יש אחד שלא נוסע בשבת, אבל הוא צופה בטלוויזיה, כי הוא מאמין שהשבת אמורה להיות כיפית. יש כאלה שהכיף שלהם הוא להסתגר בבית, יש כאלה שהכיף שלהם הוא לפגוש משפחה וחברים. אבל אתה לא יכול לתת ל-20% מהאוכלוסייה שרוצים מדינת הלכה או שבת כהלכתה, לגרום עוול ל-80% מהאוכלוסייה שרוצים את היום החופשי הזה. אנחנו לא רוצים לכבול אותם. תכף תעשה 'עירוב' סביב כל יישוב, תעשה מקוואות במרכזי יישובים ובוא נחזור למדינת הלכה".



"יש כיום סטטוס קוו", הזכיר מעודי. "אני מסכים שאצל הדתיים ובשכונות של החרדים, אם זה ברובע ג' באשדוד, בני ברק ובית שמש, ששם שלא יהיה מסחר, שיהיו להם המקוואות, ואת כל הצרכים שהם צריכים כדי לקיים את הקהילה שלהם, וזה בסדר ואני מפרגן להם. מאידך גיסא, אתה לא יכול לכפות על 80% מהאוכלוסייה רצון של 20% מהאוכלוסייה, זה לא עובד. 


"אי אפשר לחוקק חוק בכפייה ולכפות על ציבור כזה גדול את מה שרוצה מיעוט. זה לא ילך, זה לא יעבוד. אני בעד הסכמה רחבה, אני בעד לדון בחוק, אני בעד למצוא את עמק השווה ולתת למרכזי הערים פתרון אחר, ולמרכזים מחוץ לערים פתרון אחר. אני בעד לתת לרשות המקומית חבל וחופש להחליט מה יהיה בתחום שיפוטה, אבל אי אפשר לכפות הר כגיגית".

גזית ציין ש"יש כאלה שאומרים שאין ברכה בכסף שנכנס בשבת". "אומרים, אז אומרים ונשארו בחיים", השיב מעודי, "צריך לקחת בחשבון שהשוק משתנה. יש לנו היום, ברוך השם, דברים מודרניים, דברים שמשתנים. בעבר, נכון, היה אסור להפעיל חשמל, בשום דרך, היום יש שעון שבת שמדליק חשמל. הכל 'ישראבלוף', גם מעלית שבת, הכל 'ישראבלוף'. ורב שנוסע לבית כנסת עם קלנוע זה גם 'ישראבלוף'".