מעצרו של נהג המשאית כאמל דיאב, החשוד בהריגה בתאונה שאירעה הלילה בכביש 4 סמוך לפורדיס, בה נהרגו שתי נשים ותינוקת בת שנתיים, הוארך הבוקר (רביעי) בבית משפט השלום בחדרה. מעצרו של דיאב, תושב חיפה בן 62, הוארך עד ליום שישי הקרוב בשעה 12:00, בעקבות חשד כי נהג תחת השפעה של סמים וחצה את הצומת ברמזור אדום. פרקליטו של הנהג, עו"ד מוחמד סביחאת, אמר בבית המשפט: "מרשי משתתף בצערן של המשפחות", ואל מול אמירה זאת, אמר הנהג: "לא חציתי ברמזור אדום". 


זירת תאונת הדרכים בכביש 4

מוקדם יותר במהלך הבוקר הותר לפרסום כי אנג'ליק נעים (32), אולגה אשקר (38), וקלואי נעים בת השנתיים הן שלוש ההרוגות בתאונה הקטלנית. שתי הנשים שנהרגו הן אחיות תושבות יפו-תל אביב והתינוקת בת השנתיים היא בתה של אחת מהן. במהלך התאונה, משאית משא מסוג וולבו נסעה בכביש 4 מכיוון דרום לצפון, ובהגיעה לצומת פרדיס פגעה ברכב אשר נסע על כביש 70 מכיוון מזרח למערב. כתוצאה מהתאונה שלוש נוסעות הרכב הפרטי נהרגו ושניים נוספים, בני זוגן של הנשים, נפגעו באורח קשה. 



הנהג טוען: הרכב השני עבר ברמזור אדום


במהלך החקירה, המשטרה נטלה דגימת דם מהחשוד, על מנת לבחון האם אכן נסע תחת השפעת הסמים. מדובר בנהג לכאורה מקצועי, שבאמתחתו עבירות של צריכת סמים, אולם לדברי פרקליטו, עו"ד סביחאת, הוא מעולם לא הורשע בעבירות מסוג זה או במעורבות כזאת או אחרת בתאונה קטלנית. עוד הוסיף עורך הדין: "נפגשתי עם מרשי לפני הדיון והוא מכחיש בתוקף את חשדות המשטרה. לדבריו, הוא בטוח שחצה את הצומת ברמזור ירוק, והרכב השני ככל הנראה היה זה שחצה את הצומת ברמזור אדום. טענה זו נמצאת כרגע בהליך בדיקה של החוקרים.

עוד הוסיף עורך הדין: "המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של מרשי בחמישה ימים על מנת לבצע את הבדיקה ולהשלים את החקירה, אולם השופט קבע כי יומיים בלבד אמורים להספיק למשטרה לבדוק את גרסתו ולהשלים את החקירה בעניין זה. אני מניח כי עד כבר יתקבלו תוצאות המעבדה של דגימת הדם שנלקחה ממנו, ואז נהיה יותר חכמים ונוכל להתייחס בהתאם".

שתי נשים ותינוקת נהרגו. צילום: דוברות מד"א



התינוקת אותרה ללא דופק


נהג המשאית נחקר ונעצר כבר בזירה ע"י בוחני משטרת ישראל. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו במהלך הלילה לנקודה בה אירעה התאונה, פינו את הפצועים לבתי החולים "הלל יפה" בחדרה ו"רמב"ם" בחיפה. חובש בכיר במד"א צביקה וייס שטיפל בפצועים סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד בין משאית ורכב פרטי. כשהגענו למקום ראינו חמישה פצועים מהרכב הפרטי. על הכביש מחוץ לרכב שכבה צעירה בשנות ה-20 ותינוקות כבת שנה, שתיהן היו ללא דופק וללא נשימה וסבלו מפציעות רב מערכתיות קשות מאוד. מיד הענקנו להן טיפול רפואי מציל חיים והן פונו במהירות לבית החולים בניידות טיפול נמרץ תוך כדי פעולות החייאה".

עוד סיפר: "במושב האחורי ברכב שכבה אישה כבת 30 ללא רוח חיים, ניסינו להעניק לה טיפול רפואי אבל הפציעה שלה הייתה קשה מאוד ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה. נהג הרכב, גבר כבן 50 נלכד כשהוא סובל מחבלה בחזה ובגפיים, תוך כדי פעולות החילוץ הענקנו לו טיפול רפואי וברגע שהוא חולץ פינינו אותו לבית החולים יחד עם אישה כבת 36 שסבלה מחבלות בגפיים. נהג המשאית נבדק בשטח ולא נזקק לפינוי לבית חולים".

אלכסיי סרגייצ'יק מתנדב איחוד הצלה סיפר מהשטח: "כשהגעתי למקום נתקלתי בזירת תאונה קשה - רכב שהתנגש במעקה בטיחות ובתוכו מספר נפגעים, חלקם ללא הכרה שעדיין היו לכודים. צוותי כיבוי פעלו בזירה וחילצו את הלכודים. בסיוע מתנדבים נוספים הענקנו טיפול רפואי לנפגעים שחלקם היו במצב אנוש וסבלו מפגיעה רב מערכתית".מעמותת "אור ירוק" נמסר לאחר התאונה כי מתחילת השנה נהרגו 210 בני אדם בתאונות בכבישים.


זירת התאונה, הלילה. צילום: דוברות מד"א