עולים מצרפת אשר התיישבו לארוחה במסעדת 'שיפודי ציפורה' באילת הופתעו לגלות שחויבו על 60 שקלים נוספים, כך  פורסם בתכנית "הכל כלול" בערוץ 10. פייר זיתון, אחד הסועדים שקיבל את החיוב המיותר, אמר: "הם חשבו לעשות את זה לתיירים, לצרפתים, בגלל שהם חושבים שהם לא קוראים עברית. כתוב למטה: 'לא כולל שירות'". לדבריו מדובר בגניבה. "הלכתי לבעל המסעדה והוא אמר לי: 'זה כי כל הצרפתים באו ולא נתנו שירות, אם אתה לא מבין את זה אז תצא מהמסעדה'", הוסיף זיתון.


שיפודי ציפורה - הכל כלול

בתכנית פנו למסעדה וקיבלו את התגובה הבאה: "הרבה תיירים שמגיעים אלינו חושבים שהחשבון כולל שירות ולא משאירים טיפ והמלצרים אצלנו חיים מהטיפים". בעל המסעדה נשאל בנוסף מדוע המלצר לא פנה אל הסועדים ואמר להם שהחשבון לא כולל שירות במקום והשיב: "בגלל שהם לא מכירים את המטבע קורה שהם משאירים 20 אגורות והם חושבים שהשאירו 20 שקלים אז מראש אנחנו אומרים להם שהחשבון כולל שירות".


על המקרה הזה מסרה המסעדה: "כשהגישה המלצרית את החשבון היא הודיעה לאורחים כי חשבון זה כולל 10% דמי שירות (יש לציין שבחשבונית זו לא היה רשום "לא כולל שירות") לאחר מכן הציג הלקוח תעודת תושב אילת להנחת תושב והוגש שוב חשבון עם הנחת תושב אילת שנעשה על ידי אחראי אשר לא שם לב לדמי השירות ולא מחק את "לא כולל שירות" בחשבון הנ"ל. אנו מצרים על אי ההבנה שנוצרה מול הלקוח ובהתאם לכך ננקוט צעדים לתיקון בעיה זו בכך שנודיע לאורח כי חשבון זה אינו כולל שירות בעל פה ולא תיווסף לחשבון".