"אהוד ברק מוכן להופיע בפני ועדת המשנה למודיעין של ועדת החוץ והביטחון כדי להסביר את דבריו על נתניהו". כך אמר אתמול ח"כ עמר בר־לב (המחנה הציוני) לאחר שנפגש עם ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר. ברק אמר בשבוע שעבר בנאום בראשון לציון כי "התנהלותה של ישראל מול ארה"ב הובילה לחשיפה מטרידה ביותר של ישראל מול אתגר ביטחוני מרכזי", אך סירב לפרט מפאת רגישות הדברים.



בעקבות דבריו פנה ח"כ בר-לב ליו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) וביקש לזמן את ברק לוועדת המשנה למודיעין כדי להסביר את דבריו. דיכטר שוחח עם ברק בטלפון ולאחר מכן הודיע כי ברק מסרב להיפגש איתו כדי להסביר את דבריו, ועל כן אין מקום לזמנו לוועדה, "כיוון שהוועדה היא לא תוכנית כבקשתך".



דיכטר אמר עוד: "לאהוד ברק יש מספר הטלפון שלי, והוא יודע לעשות בו שימוש בעניינים טקטיים ומיקרוטקטיים כשהדבר חשוב בעיניו. הייתי מצפה כי יעשה כך גם בעניין שעל אודותיו רמז בדבריו המתוקשרים".




ההודעה המעליבה של דיכטר הציבה מכשול


ח"כ בר־לב נפגש שלשום עם ברק כדי לשמוע למה התכוון בדבריו. הוא סירב לומר מה הייתה תשובתו של ראש הממשלה שלעבר, אך אמר: "ברק ישמח להתייצב בפני ועדת המשנה", וכי ישוב ויפנה לח"כ דיכטר כדי לזמנו לדיון. "אני לא רואה בהודעת דיכטר סוף פסוק. אני חושב שאהוד ברק צריך להיות מוזמן, ונמצא את הדרך לעשות זאת", אמר.



"הוציא הודעה מעליבה", אבי דיכטר, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"הוציא הודעה מעליבה", אבי דיכטר, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



ח"כ בר-לב הסביר כי ברק סירב להיפגש עם דיכטר, קודם שיוזמן לוועדת המשנה, משום שלדבריו, "דיכטר פרסם הודעה מעליבה לתקשורת על תקן של פסיכולוג כשאמר: 'כל התבטאות של מומחים אמיתיים או של מומחים בעיני עצמם כי הם כראש ממשלה היו עושים זאת טוב יותר, מצביעה במקרה הטוב על אובססיה שלטונית ובמקרה הרע על דיפרסיה".



בר-לב הוסיף: "אם היו מוציאים הודעה כזאת עלי, בוודאי שלא הייתי מוכן להיפגש עם דיכטר. אם דיכטר לא היה מפרסם הודעה כזאת, ייתכן שהמצב היה אחר לחלוטין. ברגע שאתה מפרסם הודעה כזאת, או שאתה לא מעוניין לשמוע את ברק, או שאתה רוצה לתת אתנן פוליטי לנתניהו".



הוא גם התייחס לדבריו של ח"כ דיכטר כי "לא מזמינים כל אחד לוועדה", ואמר: "בזה ח"כ דיכטר צודק. לא מזמינים כל אחד לוועדת משנה, אבל מדובר בראש ממשלה, שר ביטחון ורמטכ"ל לשעבר, ברק הוא לא כל אחד".