מנסה להנמיך להבות: המפכ"ל רוני אלשיך נפגש הערב (חמישי) עם צוות ההיגוי המשותף למשטרה ולמנהיגות הקהילה האתיופית בישראל. בתחילת המפגש התנצל אלשיך בפני קהילת יוצאי אתיופיה ומי שחש עצמו נפגע מן הפרסומים בתקשורת לאחר שטען אלשיך ביום שלישי כי "כל המחקרים מראים כי מהגרים מעורבים יותר בפשיעה", בהתייחסו לקהילה האתיופית. המפכ״ל ציין כי לא הייתה כל כוונה לפגוע אלא להציף את הבעיה על מנת לקדם פתרונות מוסכמים.



המפגש נקבע לפני מספר שבועות ובו התנהל דיאלוג הנוגע להמשך שיתוף הפעולה בין המשטרה לבין קהילת יוצאי אתיופיה במטרה לרסן את שיטור היתר ולצמצם את הפשיעה בקרב הנוער. במפגש הבטיח המפכ״ל כי גם לגבי תיקים קיימים תעשה עבודה מעמיקה בכל מחוזות המשטרה לבחון אילו תיקים נובעים משיטור יתר ולהמשיך לקדם סגירת תיקים ככל האפשר.



מחאת בני הקהילה האתיופית. צילום: פלאש 90
מחאת בני הקהילה האתיופית. צילום: פלאש 90



"ישנה ירידה בפתיחת תיקים פלילים בקהילה"


בנוסף נקבע כי על מנת להימנע מאירועים של חיכוך בין השוטרים לבין יוצאי הקהילה תימשך עבודה אינטנסיבית של המשטרה להקניית כלים מתאימים לשוטרים לעבודה מול כל רבדי החברה בישראל. במפגש טענה המשטרה כי ישנה ירידה של כ-20% בפתיחת תיקים פלילים כלפי יוצאי הקהילה, זאת בהשוואה לשנה שעברה. כמו כן הוסיפו וטענו כי גם רמת האמון בקרב הקהילה עלתה מ-18% בשנת 2015 ל-25% בשנה זו.



כזכור, אלשיך דיבר ביום שלישי בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין בתל אביב וכשנשאל על שיטור היתר בקרב יוצאי הקהילה האתיופית אמר כי "כל המחקרים מראים כי מהגרים מעורבים יותר בפשיעה". עוד אמר אלשיך כי "מטבע הדברים, כששוטר פוגש חשוד הוא חושד בו יותר מאשר אילו היה מישהו אחר. הבנו זאת באיחור והתחלנו לטפל בזה באיחור. אנחנו פועלים לצמצם את שיטור היתר". דברים אלו עוררו סערה גדולה, האשמות בגזענות ואף דרישות להעביר את אלשיך מתפקידו.