הותרו לפרסום שמות ההרוגים באסון קריסת החניון ברמת החייל: אולג יעקובוב (60) מתל אביב, דניס דיאצ'נקו (28) אזרח אוקראינה, ועאהד אלחאג' (34) מבית רימא. בתוך כך, עשרות אנשי חילוץ והצלה של פיקוד העורף ממשיכים לבצע היום (רביעי) חפירות במתחם החניון בן ארבע הקומות שקרס, זאת בניסיון להגיע לשלושת הנעדרים. החפירות החלו בקומה התחתונה ביותר, מינוס 4, שם לפי ההערכות הם מצויים. החפירות בשלב הזה הופכות לקשות יותר מכיוון שהקומה התחתונה מלאה בגושי בטון שקרסו מהקומות שמעל ויש צורך בנוסף לפינוי העפר לבצע עבודות ניסור בטון ופינוי עדין.

ככל שחולף הזמן גובר החשש לגורלם של הנעדרים אבל מחלצים ציינו שכבר היו נסים בעולם וניצולים חולצו בעודם בחיים לאחר ימים ארוכים יותר. עם זאת העבודה מתבצעת באווירה קשה ובחרישיות. בני משפחות הנעדרים ממשיכים לעקוב בדריכות אחר החפירות: "כל עוד יש תקווה אנחנו מקווים ומתפללים".

האזור מסביב לאתר עדיין משותק ברובו. המשטרה המשיכה גם היום לסגור חלק מרחוב המסגר, מפינת רחוב הנחושת צפונה, והפנייה לנוסעים מראול ולנברג אינה מתאפשרת. הדבר גרם לעומסי תנועה כבדים ביותר לאורך רחובות סובבים כמו ראול ולנברג ודבורה הנביאה. עיריית ת"א הפעילה גם היום שאטלים שמאות השתמשו בהם, אך הם היו כטיפה בים לנוכח העומסים.

אתר קריסת החניון. החיפושים נמשכים. צילום: אבשלום ששוני



"העבודה ירדה משמעותית"


למקומות העבודה הסמוכים חלק מהעובדים לא הגיעו גם היום ועסקים ובתי קפה נראו כמעט שוממים. "יש ירידה של לפחות 30%", סיפר חן, בעלים של מעבדה לטלפונים סלולרים. "אתמול סגרתי לחלק מהזמן. אנשים רבים לא הגיעו לעבודה כי סגרו את הרחוב וגם אין תחבורה ציבורית כל כך יעילה. הרכבת מאוד רחוקה מפה ואין אלטרנטיבה לכלי רכב". חן סיפר שביום האסון שמע בום חזק וענן אבק ענק עלה לשמיים והתפזר בכל האזור. "סגרתי אחרי זה את החנות עם פדיון של 130 שקלים שזה נמוך מהרגיל. אף אחד לא נכנס והייתה היסטריה ובהלה".

 גם בית הקפה מקס ברנר ששוקק בדרך כלל היה שומם גם היום: "העבודה ירדה משמעותית מאז שזה קרה", סיפר מאיר העובד במקום, ושיחזר את רגעי האימה של הקריסה: "שמעתי בום חזק וראיתי ענן עשן. הרגשנו אפילו תזוזה בקרקע. בהתחלה חשבנו שזו רעידת אדמה, הייתה בהלה והמנהל הכניס אותנו פנימה. איך קורה דבר כזה? כנראה שיש כאן רשלנות של מישהו". נינה שהגיעה היום לראשונה לעבודה מאז האסון סיפרה: "אני מסתכלת ולא מאמינה איזה אסון נוראי. תאר לך שזה היה קורה אחרי פתיחת החניון. לא רוצה לחשוב מה היה יכול לקרות".

בחנות הפרחים ברחוב הנחושת סיפרה מרינה על ירידה חדה במכירות, והפרחים היפים נותרו ברובם ללא ביקוש, למעט אלו שאולי מגיעים לבית החולים אסותא הסמוך. על רגעי הקריסה סיפרה: "זה היה מפחיד, היה בום ואבק. הבנו שקרה משהו, אולי רעידת אדמה. כואב הלב".

בארקפה שמול אסותא והחניון, לשם קל יותר להגיע, ישנם לקוחות אבל בכמות דלילה. "בימים רגילים בשעה כזו סואן כאן. גם בערב, כשבדרך כלל קשה למצוא מקום פנוי, בימים האחרונים כמעט ריק", סיפר בעל בית קפה סמוך. השוטרים הרבים המוצבים באזור נראו מחוסרי עבודה כמעט, מאחר שתנועת הסקרנים פחתה. למקום גם הוחשו משאיות ענקיות לפינוי העפר המורם מהאתר והחפירות נמשכות ויימשכו כל הלילה "לא נפסיק עד שנגיע אל הנעדרים" הבהירו בפיקוד העורף.