טרגדיה בדרום: פעוטה כבת שלוש הובאה למרכז רפואי בערד כשהיא מחוסרת הכרה, לאחר שככל הנראה נשכחה ברכב נעול למשך מספר שעות באיזור פזורת תל ערד. כוחות ההצלה העניקו לה טיפול רפואי במקום וביצעו בה פעולות החייאה שבסופן נאלצו לקבוע את מותה. שוטרים הוקפצו למקום ונפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע.



בן משפחתה של הפעוטה, תסנים אחמד קבועה, סיפר ל"מעריב": "המשפחה בהלם מהאירוע הטראגי. היא נעלמה וכעבור זמן מה יצאו בני משפחתה לחפש אותה. רק כעבור שעה מצאו אותה כשהיא לכודה ברכב ומחוסרת הכרה".



פרמדיק מד"א, בוריס מנטו, שטיפל בילדה סיפר: "כשהגענו למרפאה ראינו ילדה כבת 3 וחצי חמה למגע, מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שהיא הייתה נעולה ברכב זמן ממושך. יחד עם הצוות הרפואי במקום ביצענו בה פעולות החייאה אבל לצערנו בתוך זמן קצר נקבע מותה".



בתחילת הקיץ אירעו מספר אסונות בהם נשכחו פעוטות ברכבים נעולים בחום הכבד. לפני כחודשיים נשכח פעוט בן שלוש וחצי ברכב נעול ברהט. גם במקרה זה, פונה הילד, במצב אנוש, למרפאה מקומית ומשם, לאחר פעולות החייאה פונה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. שמונה ימים קודם לכן, נשכחה בערד תינוקת בת שמונה חודשים ברכב נעול למשך זמן רב, סמוך ללשכת התעסוקה בעיר. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו לה טיפול רפואי וביצעו בה פעולות החייאה שלא צלחו, אשר בסופן נאלצו לקבוע את מותה.



רק השנה: 6 ילדים קיפחו את חייהם משכחה ברכב


מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008-2016 דווח על 400 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות/נעילה ברכב, בהם היו מעורבים 442 ילדים. 22 מן המקרים הללו הסתיימו במות הילד. בשנת 2016 אירעו 6 מקרי תמותה של ילדים כתוצאה משכחה ברכב. 



מנכ"לית ארגון 'בטרם', אורלי סילבינגר, מסרה: "הקיץ הזה קטלני לילדים, שישה ילדים איבדו את חייהם בשל שכחת ילדים ברכב. שכחת ילד ברכב עלולה לקרות לכל אחד מאיתנו, ברגע של עייפות וכאשר אנו עוברים לעשות פעולות באוטומט. רבים ממקרי השכיחה מתרחשים בעת שינוי שיגרה, ולכן בעיקר בתקופות מסוג זה אני קוראת להורים לנקוט באמצעי בטיחות כמו לשים ארנק או פלאפון ליד התינוק, להתקין אפליקציה או להיות בקשר עם בן הזוג. הטמפרטורה ברכב עלולה להגיע עד לכ-70 מעלות צלזיוס".