חשד לשחיתות במפלגת בל"ד. המשטרה פשטה הבוקר (ראשון) על מספר זירות, ביצעה חיפושים, בין היתר במטה המפלגה בנצרת, ועיכבה לחקירה למעלה מ-20 חשודים מאזורים שונים בארץ, בהם בכירים ופעילים במפלגה, עורכי דין ורואי חשבון, בחשד למעורבות בביצוע שורת עבירות מרמה בהקשר לכספים שהתקבלו במפלגה ושימשו למימון פעילותה. בשלב זה אין מעוכבים מקרב נבחרי הציבור, בהם חברי הכנסת של המפלגה, ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי ובאסל גטאס.



בפעילות שבוצעה במשך החקירה הסמויה והבוקר, עם היציאה לחקירה גלויה, נטלו חלק כוחות ממספר מחוזות ויחידות של משטרת ישראל וכן מהיחידה לפיקוח על נותני שירותי מטבע במשרד האוצר.



ממצאי דוח המבקר שנערך בנושא ותוצרי חקירה סמויה יסודית ומעמיקה שניהלה יחידה ארצית של המשטרה, ביססו חשד לכך שבכירים ופעילים במפלגת בל"ד, בצוותא עם מעורבים רבים נוספים, בהם עורכי דין ורואי חשבון, ניהלו בשנים האחרונות מנגנון שיטתי לכאורה של יצירת מצג שווא אודות מקורם של מיליוני שקלים אשר הוכנסו לקופת המפלגה ושימשו למימון פעילותה, כל זאת, תוך הונאה של הרשויות ושל מבקר המדינה.



על פי החשד, מיליוני שקלים שהושגו לכאורה ממקורות שונים בארץ ובחו"ל, דווחו במרמה ככספים שמקורם לכאורה בתרומות ממאות רבות של תורמים בארץ.


עוד טוענת המשטרה, כי המעורבים חברו לגיוס כספים ולהסתרת מקורם ומסלולם, תוך ביצוע שורת עבירות שבמרכזן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף, שימוש במסמך מזויף, הלבנת הון, עבירות על חוק מימון מפלגות ועל חוק הרשויות המקומיות ועוד.



במסגרת הפעילות הבוקר ערכו כוחות משטרה חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם, בהם משרדים שונים של המפלגה ותפסו מסמכים וחומרים וכן נכסים וחשבונות בנק הקשורים למעורבים, לצורך בקשות חילוט בהמשך. בהתאם להתפתחות החקירה יובאו חשודים שייעצרו לדיון בהארכת מעצרם בהמשך, בבתי משפט בצפון ובמרכז.



החקירה, שזכתה לכינוי 'פרשה 274', מנוהלת על ידי יחידה ארצית של משטרת ישראל ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור והחלה באישור היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, עו"ד יהודה וינשטיין, בהתאם להמלצת פרקליט המדינה, בעקבות ממצאי דוח מבקר המדינה. החקירה לוותה מראשיתה על ידי הפרקליטות, תחילה ע"י פרקליטות מחוז צפון ובהמשך על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, כאשר פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה עודכנו בהתפתחויות במהלך החקירה. פעולות חקירה רגישות הובאו מראש לאישור היועץ המשפטי לממשלה.