היכונו לשיבושים: תנועת הרכבות בין תל אביב לחיפה והצפון תושבת החל ממחר למשך שמונה ימים לצורך עבודות תשתית. שלוש מארבע התחנות של תל אביב - אוניברסיטה, סבידור מרכז ותחנת השלום - ייסגרו למשך שמונה ימים. 



ברכבת ישראל הסבירו שלצורך הקמת תשתית מסילתית ותשתיות חשמל לרכבות החשמליות בקו המהיר בין תל אביב לירושלים, שיחל לפעול בעוד כשנה וחצי, יבוצעו החל ממחר עבודות להרחבת תוואי המסילות בין תחנות הרצליה ותל אביב ולהכפלת מספר המסילות בקטע זה. העבודות יכללו את פירוק המסילות והרכבתן מחדש. במהלך העבודות תופעל תנועת הרכבות מדרום רק עד תחנת הרכבת היחידה שתמשיך לפעול בתל אביב – תחנת ההגנה שבדרום העיר.



קו הרכבת המהיר בין חיפה לתל אביב, שהוא מהעמוסים ביותר של רכבת ישראל, לא יופעל בשמונת ימי העבודות. בנוסף, לא יגיעו רכבות הלילה מנהריה לנמל התעופה בן גוריון, והן יפעלו רק עד לתחנת הרצליה. רכבות הנוסעים בקו ירושלים (מלחה) להרצליה, בשני הכיוונים, יופעלו רק עד לתחנת בית שמש.


רכבת ישראל הודיעה כי בשעות הלחץ יופעל מדי יום קו ייעודי בין נהריה לבאר שבע, שיעקוף את תל אביב. במקביל יופעל קו בין בנימינה להוד השרון. משרד התחבורה הבטיח להפעיל שירות הסעות ייעודי בתדירות גבוהה וללא עלות כספית בין תחנות ההגנה בתל אביב להרצליה, וכן שירות אוטובוסים בשעות הלילה בין תחנות הרצליה לנתב”ג.



תנועת הרכבות תשוב לסדרה רק ביום שלישי הבא (27 בספטמבר), ועד אז החשש הוא מפני שיבושים קשים ביותר במערך התחבורה הציבורית ובתנועת כלי הרכב. הצפי הוא שרבבות מנוסעי הרכבת הקבועים ייאלצו בשבוע הקרוב לעבור לנסיעה בכלי רכב פרטיים, מה שמבטיח עומסי תנועה כבדים בכביש החוף ובצירי התנועה בכניסה לתל אביב.



גם בתוך תל אביב צפויים שיבושי תנועה קשים, לנוכח הורדת הנוסעים בקווים מדרום הארץ בתחנת ההגנה. משם ייאלצו הנוסעים להמשיך להתנייד באוטובוסים. במשרד התחבורה ובחברות האוטובוסים הבטיחו אומנם לתגבר את מערך האוטובוסים והשאטלים, אבל החשש הוא מהמתנות ממושכות בתחנות ומאוטובוסים שישולבו בפקקי התנועה.



משרד הביטחון וצה”ל הודיעו כי החל ממחר הם יפעילו מערך היסעים חלופי לחיילים, שיסתיים עם השלמת עבודות התשתית הנוכחיות.