מי שהיה מגיע היום לתחנה, היה רואה כי המסילות מהתחנה צפונה פורקו וגם חלק מהרציפים נהרסו. צפריר הסביר שלקראת הפעלת הקו המהיר של הרכבת בין תל אביב לירושלים במהלך שנת 2018, יהיה צורך להכפיל את המסילות, להאריך משמעותית את הרציפים ולבצע את פרויקט החשמול של הרכבת.
"כאשר הקו המהיר של תל אביב - ירושלים יפעל, יעברו עוד ארבע רכבות בשעה בתחנות ויש צורך להיערך בהתאם, הצפי הוא לכ-50 אלף נוסעים ביום, ציין צפריר והדגיש כי קו המהיר לעיר הבירה הוא קו הדגל של רכבת ישראל ובעל חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל. צפריר הודיע שעד להעפלת הקו המהיר יהיה צורך פעמיים נוספות להפסיק את הפעילות לכשבוע ובמקביל תתבצע עבודה בלילות וככל הנראה גם בסופי שבוע, זאת על מנת לעמוד ביעדי הזמנים.
בתוך כך, נשלמות ההערכות לעומס הכבד הצפוי בשעות הקרובות כאשר מאות אלפי נוסעים ונהגים ייצאו מתל אביב. הצפי הוא לעומסי תנועה כבדים ביותר, בין היתר בשל מאות האוטובוסים שהתווספו לשאטלים אשר גורמים לצפיפות קשה ביותר בכבישים בתוך העיר. כאמור, עיקרי הפקקים צפויים להיות מורגשים בתוך תל אביב.