פרמדיק שיודע לתקשר בשפת סימנים וחובשת חירשת, סייעו השבוע לרוכבת אופניים כבדת שמיעה שנפגעה בתאונה. הרוכבת, אסתי לב, בת 23 ואמא לילדה, מסוגלת לשמוע רק קולות חזקים ולהבין דיבור כשהיא נעזרת בשפת סימנים. בראיון ווטסאפ שאפשר תקשורת שוטפת איתה היא סיפרה: "נסעתי באופנים בשולי הכביש ברחוב היצירה ברמת גן. מאחורי היה ג'יפ שצפר ונהגו צרח, לא יודעת למה כי נסעתי במקום שמותר. מהלחץ, נסעתי במהירות לכיוון המדרכה. לא עליתי בצורה נכונה כי הייתי בלחץ מהג'יפ שמאחורי. החלקתי, איבדתי לכמה שניות את ההכרה ונשברה לי שן קדמית. הג'יפ נסע ולא עצר לעזור לי".



לב המשיכה: "הגיע תוך זמן קצר צוות של איחוד הצלה. בהתחלה לא הבנתי כלום ממה שדיברו מסביב וניסו לשאול אותי שאלות ולא הבנתי, עד שאמרתי להם שאני כבדת שמיעה. מיד קפץ פנימה החובש משה מזרחי מהצוות שלהם שיודע שפת סימנים והוא לקח פיקוד. זה היה מאוד מרגיע. לא יודעת מה היה קורה אם הוא לא היה שם. כנראה הייתי נשארת מבולבלת ואולי מאבדת שוב את ההכרה. אחר כך חיברו אותי בווידיאו עם החובשת המתנדבת נחמה לבל, שבמקרה אנחנו גם חברות, והיא דיברה איתי כמה דקות בשפת הסימנים. זה היה מאוד מרגיע וזה ממש עזר לי, כי מכל הרעש מסביב לגמרי איבדתי כיוון".


מה שלומך עכשיו?



"כואב לי כל הגוף, אבל אהיה בסדר"


החובשת החירשת שסייעה לאסתי לב היא נחמה לובל, שסיימה בימים אלה קורס חובשים בארגון המתנדבים איחוד הצלה: "זאת הגשמת חלום", אמרה לובל. "תמיד רציתי להתנדב ולהציל חיים. אני מעוניינת לקדם את הנושא בקרב חירשים, ואפעל להביא עוד בעלי לקויות שמיעה להכשרות עזרה ראשונה כך שיוכלו להשתלב בפעילויות דומות".



נשיא ארגון איחוד הצלה אלי ביר מסר: "אנחנו גאים להיות מסגרת שעושה מאמץ כדי לאפשר לאנשים בעלי מוגבלויות להיות מעורבים יותר בחברה הישראלית ולהציל חיים".