המרוץ לבית הלבן נכנס לישורת האחרונה. ארבעה ימים לפני העימות הראשון בין הילרי קלינטון לדונלד טראמפ, המועמדת הדמוקרטית מובילה בשישה אחוזים על פני יריבה הרפובליקני עם 43% לעמות 37%, כך עולה מסקר של הוול סטריט ג'ורנל ושל רשת NBC שפורסם היום (חמישי). על פי הסקר, המועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון מקבל תמיכה של 9% מהציבור ונציגת מפלגת הירוקים ג'יל סטיין מקבלת 3%. כשהאפשרויות הן רק קלינטון וטראמפ, הפער ביניהם צומח ל-7% - 48% לעומת 41%.



פיטר הארט, סוקר דמוקרטי שערך את הסקר יחד עם ביל מקינטרף הרפובליקני, אמר כי הנשאלים הביעו את חוסר אהדתם הרבה ואת אי הבהירות לגבי מדיניותו של טראמפ. לדבריו, הבוחרים רואים את קלינטון כבחירה בטוחה וחכמה. "השנה, זה כנראה מספיק כדי לנצח".



שלושת העימותים בין המועמדים לנשיאות, הראשון ביניהם ביום שלישי בלילה (שעון ישראל), יהוו הזדמנות עבור המועמד הרפובליקני השנוי במחלוקת לזעזע את המבנה הבסיסי של המרוץ. אולם, לדברי מקינטרף, "משהו שעדיין לא קיים התמודדות הזאת יצטרך לקרות כדי שזה יקרה".



רוב הבוחרים ממשיכים להסתכל על שני המועמדים בחשדנות. ההשקפה החיובית על קלינטון גדלה במקצת אבל עדיין נשארה שלילית - 37% חיובי לעמות 52% שלילי. מצבו של טראמפ נהיה פחות טוב: 28% חיובי לעומת 61% שלילי.



כשנשאלו המצביעים על הנושאים השונים העומדים על סדר היום, 50% אמרו כי הם תומכים בקלינטון לעומת 39% בטראמפ. עם זאת, בנושא ההגירה יש שוויון ססטיסטי בין השניים: 44% למזכירת המדינה לשעבר לעומת 43% לאיש העסקים. מנגד, נראה כי הבוחרים חושבים שלטראמפ יש יכולת גבוהה יותר להתמודד עם בעיית הטרור והביטחון. 46% מצדדים בו לעומת 41% בקלינטון.



לגבי השאלה מי יותר מתאים להיות נשיא, כאן לקינטון יש יתרון עצום. 60% חושבים שיש לה את הישע והניסיון המספיקים כדי לכהן בתפקיד, לעומת רק 23% לטראמפ. פער דומה ישנו לגבי השאלה למי יש את המזג המתאים לנשיאות. מנגד, 41% חושבים שטראמפ יותר ישר וישיר, לעומת 31% לקלינטון.