המטפלת הזרה שתועדה קושרת קשישה בכיסא גלגלים לגדר בבני ברק לא תועמד לדין. פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הודיעה היום (שני) לבאת כוחה של העובדת כי התיק נגדה נסגר מחוסר ראיות מספיקות. בהודעה שנמסרה גם למשפחתה של האישה המבוגרת, מבהירה הפרקליטות כי המעשים ראויים לגינוי אך אינם כוללים עבירה פלילית מפני שאין מדובר בסיכון חיים.



כזכור, תיק זה נפתח בעקבות פוסט שהועלה לפייסבוק בו נראית תמונת הקשישה הקשורה לגדר סמוך לקניון איילון. בפוסט נטען כי הקשישה הושארה לבד בחום כבד למשך 40 דקות.



בפרקליטות מבהירים כי על פי חומר הראיות בתיק, נמצא כי לא ניתן להפריך את גרסת החשודה, ברמה הנדרשת במשפט הפלילי, לפיה היה עליה להגיע למקום שאינו נגיש לכיסא גלגלים ולכן היא השאירה את הקשישה לבד למשך עשר דקות לכל היותר והיתה עמה בקשר עין רציף.



עוד מדגישים בפרקליטות כי בתיק לא נמצאו עדויות אחרות הסותרות גרסה זו, בין היתר לאור העובדה שכותבת הפוסט סירבה למסור עדות במשטרה, ואף חזרה בה ממשך הזמן שציינה בפוסט כזמן בו הושארה הקשישה ללא השגחה.



משטרה, ארכיון. צילום: פלאש 90
משטרה, ארכיון. צילום: פלאש 90



בתחילת חודש אוגוסט המטפלת שנחשדה כי קשרה לגדר אישה מבוגרת הנמצאת תחת חסותה, עוכבה לחקירה על ידי המשטרה, יומיים לאחר שפורסם ברשת הפייסבוק פוסט שהציג תמונה של הקשישה קשורה לגדר סמוך לקניון איילון.



בפוסט שפורסם על ידי דיקלה כהן עמרם, הופצו כמו אש בשדה קוצים תמונות של הקשישה. האישה המבוגרת תועדה בסמוך לקניון איילון במשך יותר מ-40 דקות. בפוסט נכתב: "אתמול בסביבות השעה 19:00 ברחוב ששת הימים בבני ברק (מול קניון איילון) סמוך לחנות ורטיימר אני רואה אישה מבוגרת קשורה לגדר עם כיסא הגלגלים שלה. הלכתי לקניות שלי, חזרתי והיא עדיין קשורה. כמעט 40 דקות בחום הכבד שעדיין שרר בחוץ. ניגשתי אליה לשאול אם צריכה משהו ואם אפשר להציע לה מים כשכולה מזיעה, אבל היא בקושי תקשרה איתי".



כהן עמרם הוסיפה כי "לאחר דקות ארוכות כשאני עוקבת לראות מי איתה, אף אחד לא בא אליה. נכנסתי לחנות הסמוכה כי לשם ראיתי עובדת זרה שנכנסה. שאלתי את העובדת הזרה "את עם המבוגרת?" והיא ענתה בחיוב, אמרה "סורי סורי", יצאה לאישה להביא לה מים והלכה איתה. הגברת בתמונה הייתה קרוב ל-40 דקות בחוץ קשורה לגדר".