בית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע יצטרך להכריע בתביעה של גבר מאזור הדרום, הדורש מגרושתו לקיים את הסכם הגירושין ביניהם ולהפריש לו מכספי הפנסיה שלה, זאת על אף שלפני 14 שנה תקף אותה ב-47 דקירות סכין וכמעט רצח אותה ובעקבות זאת ריצה עונש מאסר בן שלוש שנים. עורך הדין דרור דיין, המייצג את האישה, אמר היום (שני) לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה FM103": "כנראה שהגבר לא השלים עם הסכם הגירושין, עם פסק הדין או בכל עם הגירושין. לא ברור מה עבר בראשו כשהחליט לעשות את מה שעשה".



פסק הדין קבע שהם לא יכולים להתקרב אחד לשני, אבל תוך שלושה חודשים מיום שנחתם ההסכם הוא הגיע לדירתה. מהפחד היא לא פתחה לו את הדלת והוא פרץ דרך החלון, נכנס לבית בזמן שהילדים שם, תקף אותה באגרופים ואז עבר לחתוך אותה בסכין מטבח, לעיניהם. מה שהציל את האם זו תושיית הילדה, שמצאה מפתח לבית, אחרי שהאב נעל את הדלת כשנכנס, הזעיקה את העזרה וזה כנראה מה שהשאיר את האישה בחיים".





"התביעה שלו אומרת שהוא דורש את חלקו בכספי הפנסיה ברגע שהפכו לנזילים, כולל הריביות", הדגיש עו"ד דיין. "אם הוא לא היה תוקף אותה, חלקו היה מגיע לו כפי שהוסכם. לבית המשפט לענייני משפחה יש על פי החוק סעיף מיוחד שמאפשר לו, במקרים קיצוניים, לבצע את פסק הדין בדרך אחרת שנראית לו צודקת. בית המשפט יצטרך להחליט האם מדובר במקרה מיוחד שבו התנהגות הבעל מחסלת לו את הזכות להיפרע מדבר שהוא בעצמו סיכל. הרי אם הוא היה מצליח להרוג אותה, לא היו לו זכויות, כי היא לא הייתה מגיעה לגיל הפרישה. בעקבות המקרה כמובן שחלה התדרדרות במצבה, היא לא חזרה לאותה עבודה שבה היא עבדה, תוך שנתיים היא גם פוטרה מעבודתה, כך שהוא השפיע על כך שהזכויות הסוציאליות שלה לא הצליחו להתגבש ולהיות מה שהגיע לו בעקבות פסק הדין".



"אין מצב להביא לפשרה"


"הצד השני טוען שהוא עשה את מה שעשה, שילם את חובו לחברה, ישב בכלא, ריצה עונש מאסר, יש הסכם גירושין, שקיבל תוקף של פסק דין, ויש לקיימו", ציין עורך הדין. "בית המשפט הפנה את הצדדים לגישור, אבל ברור שגישור לא יכול להיות כאן, כי אין פה מצב לפשרה באמצע. ברור גם שיהיה קשה מאוד להכניס אותם לאותו החדר אחרי כל מה שקרה. הם גם לא ראו אחד את השני משך 14 שנה. האישה לא יכולה להיות באמת בתוך העניין הזה וגם לא הייתה יכולה לעמוד על זכויותיה בזמנו. הרי ניתן היה לצפות שאחרי המקרה היא תגיד לבית המשפט שיש סעיף בהסכם הגירושין שלא צריך לאפשר לקיים אותו בעתיד.



כמו כן, הוסיף עורך דינה כי "היא הייתה במצב כל כך רעוע שלא הייתה מסוגלת לחשוב שבעוד 14 שנה העניין הזה יפגוש אותה שוב. ייתכן שבית המשפט יחליט על חלוקה, למשל ללא הריביות, או איזו נוסחה אחרת שתרים את הצדק כלפי מעלה. ההחלטה וההכרעה ייקחו זמן. אלימות במשפחה אחרי הגירושין אמורה לתת איזושהי תוצאה צודקת שלא צריכה להיות חלוקה".