חבר הכנסת אורן חזן (ליכוד) פנה היום (שלישי) לרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, בבקשה להורות על שחרורו לתקופת החגים של אלאור אזריה, החייל המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון. "תהיה זו סטירה מצלצלת לעם ישראל ולמשפחת אלאור אזריה, אם הוא לא יחגוג את ראש השנה בקרב בני משפחתו. זה המעט שכרגע ניתן לעזור למשפחה כדי להתאושש מהקריסה עקב המשבר הבריאותי והנפשי העצום בו היא נמצאת".



ח"כ חזן הבהיר בפניה לרמטכ"ל כי "צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם, אבל בפרשת החייל אלאור אזריה ומשפחתו, המוסר הזה עדין לא בא לידי ביטוי ביחס אל משפחת החייל".



אלאור אזריה. צילום: יונה ג'רמי בוב
אלאור אזריה. צילום: יונה ג'רמי בוב



"האם השתגענו?"


חזן התייחס למצבו הבריאותי של האב צ'רלי אזריה שעבר אירוע מוחי ואמר: "איפה מידת הרחמים שלנו? האם השתגענו? בגלל מחבל מטונף, חית אדם שמקומו ומקום כל דומיו בקבר של כלבים, משפחה יהודית צריכה לשלם מחיר דמים? משפחה שחרב עליה עולמה, האב התמוטט מהלחץ הנפשי ואושפז בבית חולים, אבל כשלא מדובר בזכויות אדם של פלסטינים או שארגוני זכויות האדם של השמאל לא בתמונה ומדובר ביהודים ציונים ופטריוטים, אז האטימות חוגגת".



צ'רלי אזריה ובנו. צילום: אבשלום ששוני
צ'רלי אזריה ובנו. צילום: אבשלום ששוני



חבר הכנסת מהליכוד קרא להגיע להסדר טיעון בעניינו של החייל היורה והוסיף: "מישהו כאן התבלבל - יש חייל צה"ל ויש מחבל כל אחד שיבחר את הצד עמו הוא מזדהה ומי בעיניו הוא הצודק ומי ארכי טרוריסט".



בתוך כך, ביום חמישי עורכי דינו של אזריה יגישו בקשה בפני בית הדין לשחררו לחג, התביעה הצבאית לא צפויה להתנגד ובית הדין יחליט אם לקבל את הבקשה או לא.