אב בן 39 מירושלים ניסה לרצוח את בתו בת העשר לפני כשלושה שבועות, כיוון שלדבריו נשמתה של בת זוגו לשעבר, אותה נשבע להרוג וכן השטן, נכנסו לגופה של הבת. המקרה הסתיים באשפוז הילדה במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים ובכתב אישום נגד האב. ברהנו טגניה וגלעד שלמור העלו בתכניתם ב"רדיו ללא הפסקה" את השאלה מה גורם להורים לנסות לרצוח את ילדיהם ושוחחו עם אילן יהודה, שאשתו לשעבר, אולגה בוריסוב, הטביעה בים את בנם אלון שהיה אז בן ארבע וחצי.




"אני סלחתי לה מהרגע הראשון", אמר יהודה. "היא לא הייתה אשמה. הכתובת הייתה על הקיר. היא אושפזה פעמיים בבתי חולים. קבעו שהיא מסוכנת. ראתה אותה הפסיכיאטרית במרכז לבריאות הנפש ושלחה אותה הביתה ללא טיפול. היא הייתה בדיכאון תקופה די ארוכה, למעלה משנה, אחרי שנולד הילד שלנו, אלון ז"ל. הוא היה בן ארבע וחצי כשקרה המקרה. שנה לפני המקרה היא חלתה בדיכאון ואושפזה פעמיים בבתי חולים וקבעו שהיא מסוכנת לילד וצריך לטפל בה. היא חתכה לעצמה את הורידים בשתי הידיים. בבית החולים הבינו שזה כתוצאה מפסיכוזה. קשה להיכנס למצב הבריאותי, אבל קבעו שהיא מסוכנת וצריכה לעבור טיפול".


"זו הייתה מכה שאדם רגיל לא יכול להבין אותה", הסביר יהודה. "במכה אחת הכל נלקח. הבן נלקח, מכה מאוד מאוד חזקה בשבילי. עד היום. לא עבדתי כשמונה שנים, לא עשיתי שום דבר הייתי בבית, המשפחה שלי תמכה בי והצלחתי לשרוד. מאז המקרה היו לי כמה גניבות שעשיתי כי לא עבדתי והייתי משועמם, התדרדרתי מאוד. לא חיפשתי לקבל שום עזרה.

"לפני ארבע שנים הכרתי אישה, התחתנתי, יש לי כיום שני ילדים, בן ובת. החיים כיום הם רגילים. אני לא מערב בהם שום עצב. לא נותן שיהיה עצב בבית אלא שמחה בבית עם ילדים. חיים רגילים לחלוטין". טגניה שאל איך אחרי מה שעבר יהודה יכול לסמוך על אשתו הנוכחית. "כל בן אדם נורמלי שתשאל יגיד לך שאפשר לסמוך על כל אחד", השיב אילן יהודה, "הסימנים אצל אולגה היו דיכאון מתמשך ללא טיפול. זה לא בא ביום אחד שאישה רוצחת את הבן שלה".

"אנחנו גרושים, כן, אבל אני עדיין בקשר איתה", סיפר על אולגה. "כשאנחנו מדברים בטלפון השיחה היא מאוד קצרה. אם היא צריכה משהו אני עוזר, וזהו. כיום, לאחר שעברה טיפולים תרופתיים ופסיכיאטריים בכלא היא הבינה מה היא עשתה. אני מבקר אותה בכלא אחת לכמה זמן. אין לה משפחה, אין לה אף אחד".