חמי פרס, בנו של ראש הממשלה לשעבר והנשיא התשיעי, שמעון פרס, התייחס הבוקר להכנות של המשפחה לקראת ההלוויה שצפויה להיערך מחר בהר הרצל. פרס, בן ה-93 שהלך לעולמו אתמול, הותיר את המשפחה עם כאב גדול. "שיבה טובה לא היתה מייצגת מה שהוא הרגיש. הוא חי חיים שלמים ומלאים. הוא ידע שלא חיים לנצח, הוא אמר את זה, 'לא אשכח למות'. הכאב הוא כאב גדול, אתה נפרד מהורה שהוא לא רק ההורה הפרטי שלך, אלא מנטור, מורה, דמות של אב. זה לא אבל רק של משפחת פרס המצומצמת אלא משפחה גדולה מאוד".



על רגעיו האחרונים של אביו, אמר הבן, "לנו היה חשוב שאבא לא יסבול כאבים מיותרים. הוא לא היה לבד בטיפול נמרץ, היו שם עוד משפחות עם סיפורים קשים. הם לא חסכו מאתנו השתתפות בצערנו וזה היה מרגש לראות".



עם ההודעה על מותו של פרס, יצא חמי הבן בהודעה לתקשורת. "בשלב כזה שאתה יוצא עם הודעה כזאת, מה שעומד לנגד עיניך הוא לעשות את ההודעה הכי טוב שאפשר. הכנתי אותה קודם, ידענו שאלה שעות אחרונות. ידענו שהפתעה גדולה לא תהיה כאן. היה חשוב להציג מבחינתנו את הצד האנושי שחווינו אותו בבית החולים עם הטיפול המסור של הצוות", סיפר הבן.



שמעון פרס. צילום: פלאש 90
שמעון פרס. צילום: פלאש 90



"לאבא היה חשוב ששלושת ילדיו ידברו"


לדבריו, עבור המשפחה חשוב כעת להיות מאוחדים בזיכרון. "לי היה חשוב שבמדינה שלנו שאנחנו חלוקים על הרבה דברים, שלא נהיה חלוקים במצבים כאלה", אמר הבן. 



על טקס ההלוויה עצמו סיפר חמי פרס: "לאבא היה חשוב ששלושת ילדיו ידברו ואנחנו נעשה את זה. היה חשוב לנו לבחור שיר שילווה את הסיום הזה. היו מספר שירים שמאוד אפיינו אותו. התכנסנו לשיר אחד שכאשר הוא שמע אותו הוא חזר לימי הילדות - זה 'אבינו מלכנו'. זה מחבר אותנו לסיפור שלו כאשר הוא נפרד מהוריו ,סבו אמר לו: 'בני אל תשכח להיות יהודי'".



"חשוב לנו שהטקס יהיה מכובד ומכבד", הוסיף, הפרידה צריכה להיות מכובדת כפי שמתחייב במעמד כזה שנפרדים מאדם מיוחד. כאשר אתה נפרד מדמות ציבורית, למדנו להעדיף את הלאומי על הפרטי".