מרכז פרס לשלום הוצף הערב (שבת) במאות מבקרים שביקשו לנחם את בני המשפחה על מותו של הנשיא התשיעי וראש הממשלה לשעבר, במסגרת השבעה הקצרה שלא תימשך כסדרה עקב החג. חברי כנסת מכל הקשת הפוליטית, שופטים, אנשי רוח, תרבות ואמנות ואזרחים רבים הגיעו להביע את הערכתם ואהבתם לאחרון דור הנפילים של מדינת ישראל.

שלושת ילדיו של פרס, חמי, יוני וצביה, קיבלו את פניהם של מאות המנחמים. "האהבה והתמיכה שקיבלנו מאזרחי ישראל וממנהיגי העולם עוטפת אותנו ומקלה על הכאב העמוק", אמר חמי פרס, בנו של הנשיא התשיעי וראש הממשלה לשעבר שמעון פרס ז"ל. 
 
"אנחנו מרגישים, כי רבים בעם רוצים לבוא ולהביע את כאבם וצערם", ציין עוד חמי פרס והביע תקווה שמרכז פרס לשלום וחדשנות ימשיך בפעילותו הענפה גם לאחר מות אביו: "כאן, דיבר אבא ביום האשפוז שלו בבית החולים מול קהל רחב, שהיה מרותק לדבריו. הבית שנבנה ביפו, בלב שכונה ערבית, הפך לסמל לדו-קיום ואנו מקווים שהוא ימשיך להפיץ את האור שהוא יצר".

יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג מגיע למרכז פרס לשלום, הערב. צילום: אבשלום ששוני

רבים עמדו בתור ליד ספר הניחומים, שמסביבו ניצבו נרות נשמה, כדי לכתוב מלים אחרונות על האיש. בין המאות שהגיעו: מפקדי חיל האוויר לשעבר איתן בן אליהו ואליעזר שקדי, נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג, השרים לשעבר דן מרידור וחיים רמון, שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, והשחקן שלמה וישינסקי. הופיע במקום ועורר התרגשות גם דוד ד'אור, הזמר ששר בהלוויה את "אבינו מלכנו". "בכיתי, הרגשתי עצמה מיוחדת, הרגשתי את הנשמה שלו" אמר ל"מעריב" דוד ד'אור על הופעתו. 
חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד), אמרה כי "שמעון לא הפסיק להאמין בשלום והאמונה שלו נסכה בי תקווה גדולה. היום אני אבלה על שמעון ועלינו כחברה". 
ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר כי "לפרס זכויות רבות גם במגזר החרדי. היו לנו פגישות רבות בנושאי כלכלה ויהדות ומאוד כיבדתי אותו".

כותבים בספר הזיכרון. צילום: אבשלום ששוני
שרית מזרחי, שהגיעה מחולון, הכירה את פרס לפני 20 שנה כשלמדה באוניברסיטת בן גוריון. "התרשמתי מאוד מהאישיות שלו", אמרה. "הוא היה אדם פתוח לשמוע דעות שונות. איש מיוחד מאוד".
מרקוס, שהגיע מנצרת, אמר כי הוא מצר על כך שחברי הכנסת הערבים נעדרו מהלוויה. "עצוב לראות שאבו מאזן הגיע והזיל דמעה ואילו חברי הכנסת הערבים לא טרחו להגיע. זה מוכיח שהם לא מייצגים את כל הערבים בארץ".