מזג אוויר חריג לסתיו שכלל טמפרטורות גבוהות לעונה שרר במהלך החג ברוב אזורי הארץ. החום אכן הרתיע במקצת את המטיילים ביום הראשון של ראש השנה, שלא מיהרו אל הטבע, נשמעו לאזהרות החזאים ונשארו בבית. יערני קק"ל אמנם דיווחו במהלך היום הראשון של החג על תפוסה של 20% בלבד בחניוני היערות המרכזיים, אך עדיין מדובר היה בעשרות אלפים שטיילו ברחבי הארץ, מרמות נפתלי, אגמון החולה, פארק הירדן ויער ביריה שבצפון, דרך יערות הכרמל ועד יערות בן שמן והרי ירושלים. היום (שלישי) ובהתאם למזג האוויר שהתמתן מעט, חזרה התמונה המוכרת של כ-170 אלף מטיילים ברחבי הארץ.



יערני קק"ל דיווחו כבר בשעות הבוקר על אלפי רוכבי אופניים שמילאו את השבילים המיועדים להם ביערות ברחבי הארץ, ובחניונים המוצלים נרשמה תפוסה של כ-40%. אלפי מבקרים בחרו ליהנות בפתח השנה החדשה ממחזות טבע מרהיבים באגמון החולה-קק"ל ולצפות בשקנאים, עגורים, עופות דורסים, עופות מים ועוד בעלי חיים. ענבר רובין, מנהלת האתר, מסרה כי ימים הקרובים צפויים להגיע אלפי עגורים אל האגמון וכ-35,000 מהם יישארו בו כל החורף.



כ-100 אלף מטיילים נוספים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. מרשות הטבע והגנים נמסר כי תנועה ערה במיוחד נרשמה בעיקר בגן הלאומי קיסריה וגן לאומי ירקון-תל אפק, כשבכל אחד מהאתרים ביקרו למעלה מ-4,000 מטיילים. מקומות פופולריים נוספים היו גן לאומי בית גוברין עם כ-3,200 מבקרים, שם גם קיימה רשות הטבע והגנים פעילות עפיפונים לכל המשפחה, וכן שמורת טבע עין גדי, גן לאומי אשקלון ומערת הנטיפים.



פעילות עפיפונים בבית גוברין. צילום: עמית לבקוב, רשות הטבע והגנים



הנגשת האתרים למבוגרים ולבעלי מוגבלויות


רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע הגנים, מסרה כי "למרות מזג האוויר החם, שמחנו לראות תנועה ערה במיוחד של מבקרים באתרי המורשת והנוף. בחודשים האחרונים הושקעו משאבים רבים בהנגשה של מספר רב של אתרים לאוכלוסייה המבוגרת, אנשים עם מוגבלויות ומשפחות עם עגלות ושמחנו לראות נוכחות בולטת במיוחד של קהלים אלו באתרים השונים". 


חניוני הפיקניקים הפופולריים ביותר במהלך החג בין אתרי קק"ל היו חניוני יער ביריה, פארק גורן, פארק אידמית, יער בית קשת ויערות הכרמל. כמו כן פקדו אלפים את יער האילנות, גוש יערות בן שמן, פארק קנדה, פארק בריטניה ויערות הרי ירושלים: הסטף, יער עמינדב, פארק בגין ופארק עצמאות ארצות הברית. 
אלפי מטיילים נצפו ביערות הדרום, כשהיעד הפופולרי באזור היה יער המלאכים-שחריה. המטיילים הרבים פקדו גם את תחנות המידע שהציבה רשות הטבע והגנים בשטחים הפתוחים, שם קיבלו מידע והכוונה על מסלולי הטיול  וכן טיפים לטיול מהנה ושקיות אשפה לשמירה על ניקיון הסביבה.

מטיילים בנחל שניר, היום. צילום: חגי שלמה, רשות הטבע והגנים