בעקבות פעילות חיל האוויר המגביל את הנתיבים האזרחיים, צפויה להירשם מחר פגיעה בלוח הטיסות היוצאות והנכנסות לישראל, כך נמסר הערב (שלישי) מרשות שדות התעופה. המשמעות הינה איחורים בנחיתת מטוסים ובהמראת של טיסות יוצאות מישראל. יש לציין כי מדובר באיחורים שצפויים להתרחש באחד מהימים העמוסים של חגי תשרי, בהם ישובו לישראל עשרות אלפי אזרחים.



מעל ל-77 אלף נוסעים בכ-450 טיסות בינלאומיות צפויים להגיע מחר לנמל התעופה בן גוריון. כמו כן, מחר ומחרתיים צפויים לשוב ארצה הישראלים שיצאו לבלות את ראש השנה ברחבי העולם, מתוכם 40 אלף חסידים השבים מאומן. מרשות שדות התעופה נמסר עוד כי הם ממליצים לציבור הנוסעים להתעדכן בשינויים על מועד טיסתם באתרי חברות התעופה. 



עומס בנתב"ג, ארכיון. צילום: משה שי, פלאש 90



רק ביום חמישי האחרון נשבר שיא של עומסים בשדה התעופה, כשלמעלה מ-95 אלף נוסעים עברו בנמל בטיסות יוצאות ונכנסות, רבים מהם כאמור טסו לאומן לחגיגות ראש השנה. באותו היום אף נחתו בישראל מספר רב של מנהיגים שהגיעו על מנת להשתתף בהלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל, אירוע שהוסיף לעומס ולכוננות הרבה שהורגשה במקום.
מעל ל-90 המשלחות מרחבי העולם שהגיעו על מנת להשתתף בהלוויה היו חלק מה"רכבת האווירית" שמנתה למעלה מ-100 מטוסים. במבצע האבטחה חסר התקדים של הלוויה, שזכה לשם "כעת מחר", לקחו חלק גם השב"כ ויחידות מיוחדות של המשטרה ושל צה"ל.