המדינה צפויה לפנות לבג"ץ בבקשה לדחות את פינוי מאחז עמונה במהלך חול המועד סוכות, או מיד לאחר החג השני. הפנייה תיעשה בעקבות החלטת הדרג המדיני, לבקשת מבית המשפט דחייה של מספר חודשים בפינוי המאחז. למעריב נודע כי במחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה תתחיל העבודה על הפנייה לבג"ץ בימים שלאחר חג הסוכות ומיד לאחר מכן צפויה הפנייה הרשמית. עם זאת, במטה המאבק נגד הפינוי לא תולים תקוות בשופטי בית המשפט העליון וקוראים לדרג המדיני למצוא פתרון לסוגיה.



מחאה נגד פינוי עמונה. צילום:הדס פרוש, פלאש 90
מחאה נגד פינוי עמונה. צילום:הדס פרוש, פלאש 90



הפנייה לבג"ץ תיעשה כחודשיים לפני מועד הפינוי הצפוי, עליו החליט בג"ץ – 25 בדצמבר. בימים הקרובים יחלו במחלקת הבג"צים להכין את המסמך שיוגש לבית המשפט, תוך בירור נתונים עובדתיים וחיפוש אחר מקורות משפטיים, באמצעותם תוכל לטעון המדינה כי יש לדחות את הפינוי בכמה חודשים. העבודה תיעשה בשיתוף הדרג המדיני ובליווי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. סוגיית עמונה גורמת למתחים גדולים בתוך הקואליציה, ובעיקר בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. על פי דיווחים שיצאו מכיוון הבית היהודי, בנט ושרת המשפטים, איילת שקד, איימו במשבר קואליציוני אם לא יימצא פתרון.



לא תולים תקוות בבג"ץ


כזכור, לפני יום הכיפורים נפגשו בנט ושרת המשפטים, איילת שקד, עם תושבי המקום. בשבוע שעברה התקיימה פגישה בין נתניהו לבנט בניסיון לפתור את המשבר. על פי המתווה המתגבש, המדינה תפנה לבג"ץ בבקשה לדחות בחצי שנה את מועד הפינוי הצפוי על מנת למצוא פתרון משפטי שיאפשר השארת היישוב על תילו.



ממטה המאבק נמסר: "איננו תולים את תקוותנו בבג"ץ ומצפים כי הדרג המדיני ובראשם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון ליברמן, שרת המשפטים שקד ויו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, יובילו באופן מיידי את הסדרת עמונה וכלל ההתיישבות בהתאם לסמכותם ואחריותם כלפי אזרחי ישראל ובוחריהם מהמחנה הלאומי. כל תוצאה אחרת תביא לפינוי כפוי ולמאבק חסר פשרות בשטח של אלפי אנשים שיביעו את מחאתם כנגד מחיקת יישוב שלם בארץ ישראל".