גלגלי ההיסטוריה: אחרי 64 שנים, רכבת העמק שבה לפעילות

מעתה, ניתן לנסוע ברכבת מחיפה לבית שאן. עד נובמבר הנסיעות תהיינה חינמיות. "מקווים שבעתיד לא יהיה מקומות ישיבה בקרונות", סיפר בהתרגשות מנכ"ל הרכבת

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
משיקים את רכבת העמק
משיקים את רכבת העמק | צילום: חברת נתיבי ישראל
2
גלריה
דוד אביסר, נהג הקטר הראשון של רכבת העמק החדשה, הבוקר. צילום: דוברות רכבת ישראל
דוד אביסר, נהג הקטר הראשון של רכבת העמק החדשה, הבוקר. צילום: דוברות רכבת ישראל | דוד אביסר, נהג הקטר הראשון של רכבת העמק החדשה, הבוקר. צילום: דוברות רכבת ישראל

במעמד מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, ובהובלתו של נהג הקטר דוד אביסר, נחנך הקו המסחרי. דוד ונריה מעפולה השכימו קום כדי להיות חלק מההיסטוריה ולנסוע בנסיעה המסחרית הראשונה של רכבת העמק. ״אנחנו מקווים שבעתיד, כשנרצה לעלות לרכבת נתקשה למצוא מקומות ישיבה. עומס פירושו חיים בעמק וזו השאיפה שלנו ושל אלה שהשקיעו כאן מיליארדים. העמק חייב להיות חלק מהמדינה ותושבי ישובי העמק צריכים להרגיש את זה״, אמר המנכ"ל.

בחודש אוגוסט האחרון השתתף שר התחבורה ישראל כץ בנסיעת מבחן של הקו ואמר: "היו רגעים קשים מאוד בדרך, היו הרבה קטני אמונה שלא חשבו שצריכה להיות כאן רכבת, אבל הנה היא נוסעת והיא תביא לתנופה לכל האזור. הרכבת תהייה גשר של שלום בין נמל חיפה לירדן ומדינות ערב המתונות והיא תעביר סחורות רבות ותגרום לפיתוח העמק ואני ממליץ לכם - תבואו לגור כאן, זמני הנסיעה מתקצרים".

תגיות:
רכבת
/
רכבת העמק
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף