שר החינוך נפתלי בנט, הגיב היום (רביעי) בפייסבוק למחאת עובדי ההוראה על הפגיעה שכרם ואמר: "אני נחוש לפתור את הבעיה הזו במשמרת שלי, כמו שהתמודדנו עם גודל הכיתות והקטנו את הכיתות וכמו שהתמודדנו עם סייעת שנייה ומתמטיקה, ניתן לזה מענה וניתן לזה מענה עכשיו".



"הנחיתי את מנכ"לית המשרד מיכל כהן, להקים צוות פתרון ומיניתי אותה לעמוד בראש צוות זה שיפעל במשך 30 יום. הם יצאו וישמעו כל מנהל, כל אדם שיש לו מה להשמיע. נשמע את הציבור ואז נייצר תוכנית שתצמצם למינימום את היקף הבעיה הזו לראש השנה הבאה, לא יכול להיות שכל שנה זה יקרה", אמר השר.


מחאת המורים על השכר, הפגנה בתל אביב


בנט הדגיש כי מדובר בבעיה ש"קיימת עשרות שנים במערכת החינוך וביתר שאת ב-20 השנים האחרונות" והוסיף: "העקרונות שעומדים מול עיניי הם הוגנות ושקיפות. המורים צריכים לדעת בדיוק מה קורה ולהבין למה הם מקבלים משכורת כזו ולקבל משכורת מדויקת".

"תקלה חמורה"


"מה שקרה זה שקוזזו ל-14 אלף מורים תשלומים עודפים של הוצאות נסיעה בלי שהודיעו להם מראש במכה אחת פתאום לפני החגים. זו תקלה חמורה שקרתה מהחשבות", אמר שר החינוך, "מיד כשנודע לי על הדבר בערך לפני עשרה ימים הוריתי להחזיר את הכסף לאותם המורים שקוזז להם - מעל 400 שקלים וזה בוצע וגם שלחנו להם סמסים. אם יש עדיין מורים שקוזזו להם מעל 400 שקלים והם לא קיבלו את הכסף - שיפנו למוקדים".

בנט התייחס לכך שהמורים טוענים כי הבעיה יותר עמוקה מאשר אי החזרי הנסיעות: "הוצאות הנסיעה הן רק חלק מהתמונה, מסתבר שכל שנה ב-1 בספטמבר יש בעיות חמורות של אי עדכונים. לכן הכנסתי פתרון קצר טווח ואנחנו הולכים לרפורמה ארוכת טווח. הפתרון לטווח הקצר הוא שפתחנו מוקדי שירות לפי המחוזות - אני מבקש כאן, כל מורה שנפגע במשכורת ומרגיש שמשהו לא מדויק, לא הוגן במשכורת שלו שיפנה בטלפון או במייל ואנחנו נקיים את המוקדים עד שאחרון המורים יקבל את המענה, אתם הדבר הכי חשוב לנו במערכת".

כזכור, הבוקר הפגינו עובדי ההוראה מול בניין משרד החינוך בתל אביב עקב טענות על כך שרבים מהם לא קיבלו את משכורת חודש ספטמבר במלואה בשל טעויות חישוב שונות. תחילת הפרשה בערב ראש השנה עם קבלת המשכורת כאמור, אז גילו העובדים שהוחסרו להם הוצאות נסיעה, לא עודכנו רפורמות ועוד. המורים הקימו דף בפייסבוק שבמהרה הצטרפו אליו אלפי מורים שנפגעו בשכר ושיא פעילות מטה המאבק עד כה, היה קיום ההפגנה הבוקר. במחאה תומכים פורום ועדי ההורים היישובים, איגוד מנהלי בתי הספר ומועצת התלמידים והנוער. כמו כן, ארגון המורים הכריז על סכסוך עבודה ארצי בכל החינוך העל-יסודי והוא דורש להחזיר לאלתר את כל הניכויים ולקבוע כי כל ניכוי שכר עתידי לא יעלה על 5% משכר המורה ויעשה לאחר בירור והודעה מראש.

בנוסף, מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, הודיע שיחד עם השר בנט וראשי משרדו הם מתכוונים לגבש פיתרון מערכתי כדי שתקלות מסוג זה לא יחזרו על עצמן בעתיד.