הלפיד ששורף את שאריות הגזים הרעילים במתחם בתי הזיקוק בחיה ממשיך לפעול גם הבוקר (חמישי), פחות מיממה לאחר התקלה שאירעה אתמול במפעל כרמל אולפינים במתחם, הרביעית בחודש האחרון. תושבים בחיפה, המוטרדים מריבוי התקלות במתחם בתי הזיקוק בעיר מדווחים, כי לפיד הבערה במתחם, אותו מתקן שפועל בעוצמה רק בעת תקלה כדי לשרוף גזים רעילים לבל יתנדפו לאוויר, פועל עדיין זה 20 שעות רצופות. עם זאת לא ברור עדיין אם מדובר בפעילות שגרתית או לא. מהרשויות המוסמכות טרם נמסרה תגובה. 



עם זאת, מאיגוד ערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה נמסר ל"מעריב אונליין" כי "אמש כבר מהשעה עשר בלילה פעילות הלפידים במתחם בז"ן חזרה להיות תקינה. התקשורת בתחנות הניטור חזרה לפעול מלבד בשתי תחנות הנמצאות בתוך בתי ספר לכן הגישה אליהן מוגבלת כרגע. לפי בדיקה לא הייתה עליה במזהמים שנפלטו לאוויר לאחר התקלה אתמול".



"מנטרים ובודקים"


במענה לפניית "מעריב אונליין", הבהירו במשרד להגנת הסביבה, כי "התקלה תוקנה אתמול. בסביבות חצות הושלמה ההזרמה של כל הגזים ללפיד - כוננים שלנו היו שם עד חצות. היום אין הזרמות מכאו"ל (מפעל כרמל אולפינים בו ארעו התקלות האחרונות) אבל יש הזרמות ללפיד מבז"ן לא בשל תקלה - שאינן חורגות מהכמויות המותרות בהיתר הפליטה. אנחנו מנטרים ובודקים".



אמש נודע כי בעת התקלה במתחם בז"ן, אחת מתחנות הניטור לא פעלה. "קיימת תקלה בין תחנות הניטור ובין מרכז הבקרה. הנתונים כרגע לא מעודכנים באתר האינטרנט של האיגוד", נמסר. 



עם זאת, באיגוד טענו כי אין קשר בין הדברים: "הנתונים נשמרים במאגרי הנתונים שבתחנות ויועברו לעדכון אוטומטי בצורה מיידית וללא התערבות יד אדם עם סיום התקלה. אין קשר בין התקלה לבין האירוע ב'כרמל אולפינים' שבמתחם בז"ן".