אחרי מצוד שנמשך קרוב ל–48 שעות נעצר היום (שבת) לפנות בוקר בפתח תקווה גביהו טגנה, בן 21 מרחובות, החשוד המרכזי ברצח הנער ברוך אנבייה בן ה–18 ברחובות. טגנה הודה בחקירתו ברצח ואף שיחזר אותו בפני החוקרים ומעצרו הוארך לשבוע נוסף. כזכור, במשטרה מעריכים כי אנבייה ישב בחמישי בלילה יחד עם שתי צעירות וחבר נוסף סמוך למתנ"ס בשכונת מגוריו. במשטרה עלה החשד כי בשלב מסוים הגיע לזירה צעיר נוסף ואחרי ששתו לשכרה התעורר ויכוח שהוביל לקטטה במהלכה נדקר אנבייה מספר דקירות בפלג גופו העליון ונפצע באורח אנוש. כל הניסיונות להחיותו עלו בתוהו ומותו נקבע בבית החולים קפלן ברחובות.



אנבייה, שהיה אמור להתגייס בעוד כחצי שנה לחיל ההנדסה, היה חביב על סביבתו, מתנדב בקהילה וחייכן. לפני כחצי שנה שם אחיו הגדול קץ לחייו והפיל תדהמה על המשפחה הנורמטיבית שידעה שבר גדול. 



בשישי האחרון בבית משפט השלום בפתח תקווה הובאו להארכת מעצר שתי צעירות בנות 19 תושבות רחובות שבמשטרה בודקים את מידת מעורבותן באירוע ובתרומה להתפתחות הקטטה.



פרקליטה של אחת הצעירות, עו"ד אלון קריתי, כפר בשמה וטען. "הנחת העבודה של החוקרים היא שלצעירה שאני מייצג יש חלק מסויים או תרומה לקרות האירוע. אנחנו הצגנו את התשובות לטענות בפני בית המשפט והצוות החוקר ובשלב זה הפרטים יישארו שם. אני מניח שלאחר מיצוי החקירה יוברר שלמרשתי אין יד או רגל ברצח הזה".



עורכת הדין קטי צווטקוב, פרקליטתה של החשודה השנייה טענה גם היא לחפותה של מרשתה. "החקירה נמצאת בראשיתה ומרשתי כופרת במיוחס לה. אני סומכת על המשטרה שתנהל חקירה מקצועית ולכן לא אוכל להרחיב בפרטים במסגרת צו איסור הפרסום". 



עולה טענה לפיה מדובר באירוע שנסוב על רקע ויכוח רומנטי?
"ממש לא מדויק, לפחות מהפרטים שידועים לנו".