מחדר המשחקים לחדר הניתוח: רופאים במרכז לרפואה דחופה במרכז הרפואי פוריה הוציאו היום (שלישי) ארבעה מגנטים מבטנו של פארס סעיד בן השבע ממע'אר. סעיד שיחק במשחק חדש של צורות הנדסיות להרכבה שקיבל ובמהלך המשחק בלע חלק מהמגנטים. לאחר מכן ניגש סעיד להוריו וסיפר את שאירע והם הבהילו אותו לחדר המיון, שם הם הוצאו בניתוח. אביו ג'ריס סעיד סיפר: "פארס סיפר לנו שבלע ארבעה מגנטים, החלטנו לא לקחת סיכון ולהגיע ישר למיון, כדי שיוציאו אותם".



בשל החשש לפגיעה במעי, פארס הובהל לחדר ניתוח, "הפעולה היתה דחופה כדי למנוע נדידה למעיים. בהרדמה כללית ובשיטה אנדוסקופית הצלחנו לאתר את המגנטים בגודל ס"מ כל אחד, שהיו צמודים זה לזה ולשלוף את ארבעתם", סיפר ד"ר אבי און, מנהל יחידת גסטרו ילדים והסביר, "ילדים בולעים גופים זרים שונים, אבל יש כמה שדורשים התייחסות מיוחדת וביניהם מגנטים. במקרה שבולעים שני מגנטים או יותר, זה מאד מסוכן, כי המגנטים מתחילים לנדוד בדרכי העיכול ואז הם נמשכים אחד לשני ויכולים להצמיד קטע מעי אחד לקטע מעי אחר. ההדבקה הזו עלולה ליצור חסימת מעיים ואפילו נקב במעי. היו לנו מקרים שהסתיימו בנקב וזה מסוכן" .



פארס סעיד, אביו וד"ר אבי און, צילום:  מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה- פוריה
פארס סעיד, אביו וד"ר אבי און, צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה- פוריה



ד"ר און מזהיר. "ההורים חייבים לגלות ערנות במקרה של בליעה של חפצים שמחייבים התערבות כמו מגנטים, חפצים חדים, בטריות, או חפצים גדולים. חשוב מאד להגיע מייד למלר"ד" .



ניצל כי הדיבל היה חלול

בליעת חפצים על ידי ילדים היא תופעה מוכרת ומסוכנת. בחודש מרץ האחרון בלע תינוק בן שמונה חודשים מירושלים דיבל וניצל רק בזכות שמדובר בחפץ חלול, כך שנשימתו לא הופסקה לגמרי. הפראמדיק פאדי בדארנה שטיפל בתינוק סיפר: "כשהגעתי למרפאה, ראיתי את הרופא שרק לפני כשבוע היה חניך שלי בהדרכת החייאה לתינוקות שהעברתי לרופאים באותה המרפאה מבצע פעולות החייאה מצילות חיים בניסיון לחלץ גוף זר מקנה הנשימה של התינוק, שהובא מביתו לאחר שנחנק".