"לא מוכנות להמשיך לספור גופות": תופעת רצח הנשים על רקע "כבוד המשפחה" במגזר הערבי מתרחבת ולטענת רבים ורבות לא מקבלת טיפול הולם. בתוכניתה ב-103FM, התייחסה היום (שלישי) ענת דוידוב לתופעה ושאלה: "איפה המשטרה? איפה המדינה"."תקשיבו למה שאומרת חברת הכנסת עיידא תומא סלימן, יו"ר הוועדה למעמד האישה. בתחילת החודש, קיימה הוועדה דיון חשוב על רצח נשים במגזר הערבי בלוד ורמלה. התופעה רחבה, מדובר בכל הישובים הערבים והמעורבים בישראל. רוב הנשים, נרצחות על ידי בני משפחה מדרגה ראשונה, ההגדרה היבשה במילון המונחים של 'רצח על רקע חילול כבוד המשפחה', מדברת על האמונה. הקורבן, שלא נדע, פגע בכבודה של המשפחה. הקורבן כמעט תמיד - אישה".





"דועאא אבו שרך, אם לארבעה, נרצחה בחודש שעבר לעיניי ילדיה הקטנים. דועאא הגישה תלונה במשטרה, סיפרו אחיותיה, אבל איש לא טיפל בתלונה שלה. איש לא שם עליה. כל הנשים מרגישות מאוימות, שקופות. לא רק שהרוצח הרג את דועאא, אלא שהוא רצח את כל בנות המשפחה. כולן מרגישות כלואות בביתן, הן אפילו לא יוצאות מהבית".



"הרוצחים האלה הם פושעים, קדמו למעשה הרצח בדרך כלל התעללויות קשות בקורבנות. 'כבוד המשפחה' הוא מונח נפסד, שגם בתי המשפט נותנים עליו דעתם מעת לעת. זו פגיעה גסה בזכויות אדם, רמיסת כל זכויות הנשים שפוחדות להרים ראש. איפה המדינה? איפה המשטרה? בכל הארץ יש רק שני מקלטים לנשים ערביות. כ-15% מהמטופלים במרכזים למניעת אלימות במשפחה הם ערבים, והאפליה בתקציבים בין המגזרים מקוממת. מתחילת השנה נרצחו 13 נשים. שבע מהן, ערביות ישראליות. בשבוע שעבר נמצאה גופת אישה אך המשטרה הטילה צו איסור פרסום. שלא תגידו שהכתובת לא הייתה על הקיר".