לאחר פרסום הקטע בו הותקף מילולית פרשן חדשות ערוץ 2 אמנון אברמוביץ', בעת צילום הסרט שישודר היום (שלישי) על הפוליטיזציה בצה"ל, הגיב לראשונה הכתב בתכנית "שש עם עודד בן עמי" על התקרית שהסעירה את הרשת מאז שוחרר הפרומו: "עומדת שם כנופיה, כשלאורך כל דיוני המשפט מגדפת ומאיימת על הרמטכ"ל, על פיקוד צה"ל, על השופטים, על גורמי אכיפת החוק, והמשטרה לא עושה דבר וחצי דבר. אותו ברנש, בשם עופר גולן שהוביל את הדליקה אחרינו הורשע בחודש מרץ בתקיפה ואיומים. ביום הלווייתו של פרס נאסר עליו להגיע לירושלים וכך הוא עומד בראש החבורה וגורמי האכיפה לא עושים כלום".  



אברמוביץ' הוסיף: "יצאנו כדי לבדוק זיקות פוליטיות בצבא מימין ומשמאל והשפעת הרבנים על הצבא. אלאור אזריה היה תפנית בעלילה. זה לא היה מתוכנן. אבל אזריה לא מקרה חריג, אלא המצב שבו המעטפת הצבאית מוחלפת בידי המעטפת המקומית, מצב שבו המפקד הוא ברוך מרזל ולא גדי אייזנקוט. הסרט למעשה מתמקד בה למרות שזה כלל לא הייתה מטרתו מלכתחילה. הגענו למסקנה שהפיקוד בצה"ל הוא אחיד ואחוד ולא מפורק לימין, לשמאל, לדתיים או רבנים".



הכתב עמית סגל, שהכין יחד עם אברמוביץ' את הסרט, ועמד בעצמו בעיצומה של סערה היום, בעקבות משפטו המתוקשר מול ח"כ אורן חזן, אמר בנושא: "אלאור אזריה הוא דוגמא להשתלטות הפוליטיזציה על צה"ל. המחשה מצוינת כאשר שרשרת הפיקוד בצה"ל נפגמת ומותקפת. הפוליטיקה עדיפה אז לעזאזל הוראות הפתיחה באש".



כזכור, פרשן חדשות ערוץ 2 אמנון אברמוביץ', צילם יחד עם הכתב הפוליטי של הערוץ כתבה המלווה את משפטו של החייל אלאור אזריה, בה הם מבקשים לבדוק "מי באמת שולט בצה"ל". בקדימון לכתבה, שפורסם שלשום בחדשות הערוץ, נראה אדם זר תוקף מילולית את אברמוביץ' מחוץ לכתלי בית הדין. תחילה הוא הפגין נגד המשפט ואמר: "השופטת צריכה לבטל את התיק הזה לאלתר", ולאחר מכן צולם כשהוא יורד לפסים אישיים וקורא לאברמוביץ' שלא להגיע לבית הדין: "לך יא בוגד, חבל שהטנק לא שרף אותך למוות".





לאחר מכן הוסיף: "אתה בוגד בעם שלך יא זבל, לך מפה. אתה בוגד בעם ישראל - בגללו החייל בכלא, בגלל העוכר הזה בגלל האפס הזה. חבל שלא נשרפת במלחמה למוות". הבוקר התייחס סגל בראיון לגל"צ למקרה ואמר: "האיש הזה התגאה עוד בבריונותו ובטיפשותו שהוא זה שצעק. מדובר בחוליגן אלים ומסוכן והגיע הזמן שהמשטרה תתערב".

אמירות קשות אלה עוררו זעם וגינויים ברשתות החברתיות, ובין המגיבים האנונימיים ניתן היה למצוא גם מוכרים יותר. פרשן מעריב בן כספית, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "ראיתי עכשיו בערוץ 2 את הכמעט לינץ' שעשו כמה 'פטריוטים', באמנון אברמוביץ' מול משפט אלאור אזריה. אם יקרה משהו, נתניהו יגנה, אני בטוח".