תאונת הדרכים בפתח תקווה: איאל סולומון בן ה-16 הוא הנער שנהרג אתמול מפגיעת רכב בעת שנסע על אופניים חשמליים בכביש 40, סמוך לצומת שערייה לכיוון פתח תקווה, נהרג אמש מפגיעת רכב. חברו בן ה-16 ספנאו אדונה, שרכב איתו, נפצע באורח קשה. נוסעת של הרכב הפוגע נפצעה באורח קל.


סולומון שנהרג וחברו אדונה לומדים בתיכון נעמת בפתח תקווה. השניים מתגוררים בסמיכות בשכונת שערייה. בן משפחה אמר היום (רביעי): "זו משפחה מקסימה היה לו אח גדול ושני אחים קטנים. זו טרגדיה נוראית. הוא היה ילד מקסים, שמח וגם עם שובבות של נעורים אבל לא מעבר חלילה" 



החל משעות הבוקר המוקדמות עשרות מבני העדה האתיופית נהרו לבית משפחתו של ההרוג. בתוך כך, אגף החינוך העל יסודי בעיריית פתח תקווה ובבית הספר נערכו לשיחות עם התלמידים חבריהם לספסל הלימודים של השניים במקביל לפעילותם של גורמי מקצוע ורווחה שכבר פקדו את בית המשפחה.



בעקבות האירוע נשמעים החל מאמש קולות זעקה להשבית את כל האופניים החשמליים בעיר. תושבים מבקשים מהמשטרה להגביר אכיפה וכן קוראים להורים לגלות נוקשות עם ילדיהם ולהחרים את האופניים.



"זו משפחה נורמטיבית מקסימה הורים שחשוב להם שהילדים יצליחו. אבא משקיע ואמא דאגנית שרודפת אחרי הילדים. איאל הוא ילד חייכן, מלא שמחת חיים וגם שובבות נעורים. מדי יום אחרי הלימודים הוא היה פוקד את הבית החם בשכונת שערייה מקום מגוריו וזה פשוט אסון גדול", אמר שלומי דסלה מנהל מחלקת קשרי קהילה בעירייה.



שכנה של הנערים הוסיפה: "האמא היתה רצה לחפש אחריו כל הזמן כדי לשמור עליו בגיל הזה. הוא היה חבר של הבן שלי ואני שלחתי את הבן שלי לפנימייה. זה אסון גדול".



"ילד מקסים וטוב לב"


מנהלת התיכון בו למד סולומון, איריס רד-וינשטיין, תיארה את השבר הגדול: "איאל סולומון הוא תלמיד כיתה י', ילד מהמם, מקסים וטוב לב. זו טרגדיה, טרגדיה נוראית. אח שלו לומד בכיתה י"ב והוא הגיע לכאן אחרי שחבר שלו, ספנאו אדונה, זה שפצוע אנוש המליץ לו על בית הספר. הם למדו יחד במגמת צילום. הנער שנפצע נמצא עכשיו בניתוח וחלק מהצוות נמצא שם וחלק נמצא ברחבת הספורטק עם המשפחה. התלמידים רוצים לצאת להיות עם החברים האבלים והמשפחה".



על תחביביו של הנער הוסיפה המנהלת: "איאל היה מאוד פעיל בתנועת הנוער העובד והלומד, היה אמור לצאת היום לכנס של תנועת הנוער. זה יום עצוב, טרגדיה, מעולם לא ידענו אסון כזה גדול".



לדברי המנהלת התלמידים מקבלים את הליווי הנדרש מפסיכולוגים ומאנשי מקצוע. "שלחנו הודעה לכל ההורים והודענו שבית הספר נמצא כאן 24/7 לרשות ההורים והתלמידים לכל שאלה. הכנו את התלמידים שהלוויה תהיה קצת אחרת עם כל הטקסים של העדה. בכיתה שלהם היו עכשיו שעתיים עם המחנכת, הילדים בוכים ורוצים להכין לו מצגת. אנחנו יושבים פה בקבוצות ומשוחחים איתם, נמצאים שם בשבילם".



האופניים שנפגעו בתאונה. צילום: אלון חכמון
האופניים שנפגעו בתאונה. צילום: אלון חכמון



מחקירת המשטרה עלה כי רכב מסוג יונדאי שנסע בכביש 40 לכיוון דרום, הגיעה לצומת, המשיכה בנסיעה ישר ופגע עם חזיתו באופניים כשעליהם שני רוכבים שחצו את הכביש במעבר חציה.



פרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום קבעו את מותו של הנער ופינו את רוכב האופניים השני במצב קשה לבית החולים שיבא בתל השומר, כשהוא סובל מפגיעה רב־מערכתית.



למקום הגיעו במהירות מתנדבים מארגון איחוד הצלה. "מדובר בשני נערים שרכבו יחדיו על אופניים חשמליים. למרבה הצער, אחד מהם נהרג וחברו סבל מחבלות ומפציעות בראש ובגפיים", סיפר אבי מרכוס, פרמדיק באיחוד הצלה, "הענקנו גם טיפול רפואי לנוסעת ברכב שמעורב בתאונה, שנפצעה באורח קל".