היורה מגיע: החל משעות הבוקר מחר (חמישי) צפויים לרדת גשמים בדרום ובמזרח הארץ, כאשר במהלך היום הם יתפשטו למרכז הארץ ולצפונה. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, ואדים דימנשטיין, מסר שצפויים גשמים מקומיים וקיים סיכוי לברקים ולרעמים. עם זאת, העננות תהיה בינונית ואף צפויה עלייה קלה בטמפרטורות. בשירות המטאורולוגי הזהירו עוד מפני חשש משיטפונות בנחלי המזרח והדרום.



הגשמים ימשיכו לרדת עד יום שישי אחר הצהריים, אז תחול הפוגה. בשבת צפוי מזג אוויר נאה וביום ראשון הגשם צפוי לחזור. דימנשטיין ציין שעל פי התחזית, הפעם הגשמים המקומיים יחלו מהצפון והמרכז ויתפשטו לדרום ומזרח הארץ. במקביל, החל מיום שישי תחול גם ירידה בטמפרטורות של 3-4 מעלות.



הטמפרטורות החזויות ברחבי הארץ הלילה ומחר: בתל אביב 19-29, בירושלים 19-29, בחיפה 20-28, בעפולה 17-33, בקצרין 17-31, בצפת 16-28, בטבריה 21-34, בשפלה 19-31, בבאר שבע 16-33, בים המלח 27-33, במצפה רמון 18-28 ובאילת מ-23 מעלות הלילה ועד 31 מעלות מחר בצהריים.




דני רופ: "בדרום ובערבה יראו גשמים חזקים"


חזאי ערוץ 10 דני רופ הסביר את המערכת הצפויה בשיחה עם רדיו "103FM": "בשל המחסור בגשם בחודש אוקטובר נוצרו כותרות בימים האחרונים. אני מרגיש דה ז'ה וו, כל האנשים שלא דיברו איתי כל השנה מדברים איתי עכשיו. מה שקורה זה שיש מערכת סתווית עם התחממות ואירוע אופייני לעונה. מי שגר בדרום ובערבה יראה גשמים חזקים, גשמים טרופיים".



עוד הוא הוסיף: "הישראלי לא תופס את זה שמסוגל להיות פה חם וגשום. אני לא פוסל את האפשרות שהגשמים לקראת חמישי בערב ושישי בבוקר יזלגו מהדרום גם למרכז, זה לא מערכת של גשם וזה לא מעילים ומגפיים. שבוע הבא אנחנו רואים משהו פחות יציב. זו מערכת יותר סתווית ולפעמים כשזה בא, זה פתאום יותר רציני".