ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שר התחבורה ישראל כץ והשר לענייני ירושלים זאב אלקין השיקו הערב (רביעי) את העבודות להקמת פרויקט ענק של רובע עסקים בכניסה לעיר. פרויקט "הכניסה לעיר" הושק בהשקעה של 1.4 מיליארד ש"ח וצפוי להתפרש על פני שטח של כ-211 דונם. במסגרת הרובע צפויים להתווסף עוד כ-40 אלף מקומות עבודה חדשים לבירת ישראל. רובע העסקים החדש יהיה גם מרכז התחבורה הגדול והמשולב בישראל במסגרתו תפעל רכבת מהירה, שתי רכבות קלות, נתיבי תחבורה ציבורית ופרטית ומרחב ציבורי רחב ופעיל.



ראש העיר אמר כי "הפרויקט שאנחנו מתחילים בבנייתו הוא שובר שוויון לירושלים. זהו הפרויקט הגדול ביותר, המשמעותי ביותר והחיוני ביותר לעתידה של ירושלים. עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים בשטח שגדול פי 5 ממגדלי עזריאלי, היצע משמעותי של שטחי תעסוקה שיאיצו את הכלכלה הירושלמית, מרכז התחבורה הנגיש והמתקדם ביותר בישראל, מרכז הכנסים הגדול בארץ, מנהרות, כבישים, ופיאצות מודרניות שיקשרו בין החלקים ויהפכו את האזור לשוקק ותוסס. הכניסה החדשה לירושלים תפתח חלון להזדמנויות חדשות ואפשרויות בלתי מוגבלות".



שר התחבורה, ישראל כץ, ציין: "מדובר במיזם לאומי, מודרני וייחודי הנושא בשורה לתושבי העיר ירושלים והבאים בשעריה". לדבריו, הפרויקט הכולל אינטגרציה מלאה בין כל אמצעי התחבורה הציבורית, ישדרג באופן משמעותי את התחבורה הציבורית לבירה ויאפשר לאלפי העובדים והפוקדים אותה מדי יום, להגיע אליה וממנה במהירות ובנוחות.



פרויקט "הכניסה לעיר" כולל סלילה של שלושה רחובות חדשים, פיתוחם של שלושה רחובות קיימים וכן כריית מנהרה שתהווה הפרדה מפלסית בציר שז"ר, בכניסה לעיר, כחלק מהסדרת ושיפור הכניסה לבירה. רחוב שז"ר ישוקע והתנועה הראשית תעבור מתחת למפלס התחתון.



"פרויקט בעל משמעות אסטרטגית לפיתוח ירושלים"


השר לענייני ירושלים זאב אלקין אמר: "פרויקט הכניסה לעיר הוא פרויקט בעל משמעות אסטרטגית לפיתוח ירושלים לא רק כמרכז הממשל הישראלי אלא גם כמרכז החיים העסקיים במדינת ישראל. אנחנו במשרד ירושלים ומורשת ובממשלה כולה רואים יעד אסטרטגי בקידום התעשייה והעסקים בירושלים ויצירת מקומות עבודה חדשים ואיכותיים לעיר. אין לי ספק שהקמת הרובע העסקי החדש בכניסה לעיר תקדם בצורה דרמטית את איכות החיים ואיכות מקומות העבודה לתושבי העיר".



הרובע החדש יכלול מרכזי עסקים, תיירות, מלונאות, פנאי ותרבות בהשקעה כוללת של כ-10 מיליארד ש"ח, מתוכם כאמור 1.4 מיליארד ש"ח מכספים ציבוריים. לפי ההערכות, כ-65 אלף איש יעברו ברובע העסקים החדש מדי יום. בשטח הרובע החדש יכללו 24 מבנים, מתוכם 14 גורדי שחקים שיהיו מעל ל-24 קומות ועוד 9 גורדי שחקים של 36 קומות. עוד במסגרת הפרויקט יורחב וישופץ מבנה בנייני האומה ויהפוך למרכז הכנסים הגדול במזרח התיכון.