שר הביטחון וראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, התראיין הבוקר (חמישי) לרשת ב', והתייחס לביקורת נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "עומד בראשנו מצג שווא מהלך ולא ראש ממשלה אמיתי. אני מעדיף לראות התמודדות על ההנהגה של נפתלי בנט ואילת שקד שאני חלוק איתם אבל הם אנשי אמת. פיהם וליבם שווים. המדיניות שלהם גרועה לפי דעתי למדינה אבל איתם מתאפשר ויכוח ממשי ואילו עם נתניהו זה נראה כמו התאבקות סומואים. הוא סומו שמרוח בשמן, אין לך מה לתפוס שם, הכל חמקמק". 



בנוסף מתח ברק ביקורת על התנהלותו של נתניהו וטען כי הוא מתנהג באופן "רדוף ואובססיבי" ומתקרב לגורמים שוליים בחברה ו"אינו מבין את תפקידו כמנהיג". עוד התייחס להתבטאויות הקשות נגד הפרשן אמנון אברמוביץ' וטען כי חוסר התגובה של נתניהו בנושא מצביעה על "שיבוש ערכי" וכי ראש הממשלה "שכח מה זה להיות לוחם". לדבריו, בכך שנתניהו בוחר להתייצב מאחורי אזריה ושומר על שקט מוחלט בעניין חזן וירון מזוז מראה כי הוא מתעתע ומאחז את עיני הציבור.



דבריו של ברק נאמרים על רקע הפרסום הצפוי של דוח המבקר בעניין מחדל המנהרות במבצע צוק איתן. לפי דיווח בערוץ 2, צפוי מבקר המדינה יוסף שפירא לערוך שימוע נוסף לראש הממשלה בנימין נתניהו, לבקשתו של האחרון. מהבקשה משתמע כי נתניהו רואה בדוח פרסום משמעותי שעלול לפגוע בתדמיתו הביטחונית. הוא ביקש את השימוע הנוסף כדי להציג למבקר מידע על 13 דיוני קבינט שבהם, לטענתו, הוצג במפורש איום המנהרות בפני החברים בקבינט על ידי צה"ל ושב"כ וכן את ההנחיות שניתנו לגופים. בכוונת ראש הממשלה להציג בפני המבקר פרוטוקולים המעידים על כך שלא הוצגו בשימוע הקודם שנערך לו.



הדוח שיתפרסם צפוי להיות חמור, ובין היתר נמתחת בו ביקורת גם על הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, אך בעיקר על נתניהו, יעלון ושאר שרי הקבינט. בין היתר יוזכר בו כי הקבינט הוטעה באופן שהביא להארכת המבצע ואף לדשדוש. עוד נמצא כי התחולל חוסר קשר מוחלט בין הערכות הרמטכ"ל שנאמרו בביטחון רב, לבין מה שקרה בשטח. כמו כן, גם מצוינים בו חילופי האשמות חמורים בין שרי הקבינט.



רק לאחרונה החלו חילופי האשמות בין בנט ולפיד לנתניהו על אופן הטיפול באיום המנהרות, בעוד נתניהו טוען כי הקבינט דן באיום המנהרות עוד לפני צוק איתן. בנט מתעקש, מנגד, כי לא כך הדבר. בחודש יולי פרסם בטוויטר כי נתניהו מתנער מאחריות. "כל מ"מ בצבא מפיק לקחים בסוף תרגיל כדי להימנע מטעויות עתידיות ולהשתפר, ומה שנכון למחלקת חי"ר, נכון כפליים עבור המנהיגות המדינית־ביטחונית של מדינת ישראל. לקראת המערכה הבאה, חובה עלינו ללמוד מטעויות העבר ולא להכחיש אותן. הפקת לקחי אמת היא אות של עוצמה וביטחון עצמי. מי שלא מוכן ללמוד משגיאות העבר, נידון לחזור עליהן בעתיד", הטיח בנט בשעתו.



במשרד מבקר המדינה הבהירו אמש שלא מדובר בצעד חריג. “לא רק נתניהו ביקש שימוע נוסף, אלא גם מעורבים נוספים בנושא”. עוד ציינו במשרד המבקר בתגובה ל”מעריב־השבוע”, שהשימועים הנוספים לא אמורים לעכב את פרסום הדוח.