עיריית תל אביב הודיעה הבוקר (חמישי) כי אותר שטח חלופי לבניית בית ספר חדש עבור תלמידי "שבח מופת", אך ועד ההורים טוען כי המיקום אינו מקובל עליו וביום רביעי ה-2 בנובמבר הם ישביתו את הלימודים. באוגוסט נודע כי העירייה החליטה להעביר את תלמידי בית הספר למבנה אחר ולתת אותו לילדי עובדים זרים, דבר שעורר סערה בקרב ההורים



אלוירה קוליחמן, יו"ר ועד ההורים ואם לשני ילדים בכיתות י"א וי"ב, אמרה ל"מעריב אונליין" כי לאחר שהעירייה עדכנה אותם, הם נסעו למקום - שכונת נווה עופר בדרום תל אביב ולטענתם הוא אינו ראוי: "אנחנו לא יכולים לעבור לשם, אין שם שום דבר, אין תכנון לבנייה ואין נגישות נוחה. אנחנו מדברים על ילדים החל מגיל 12 וזה אחד הצמתים המסוכנים ביותר".



"העירייה עשתה וי והציעה לנו מקום נידח"
  

בית הספר החדש יקום על ציר תנועה ראשי - שדרות בן צבי ולפי העירייה שטח בית הספר יוכפל מארבעה דונם לכתשעה, מה שיאפשר גידול של מספר התלמידים במוסד. קוליחמן לא מתרשמת מכך ומדגישה את היעדר נגישות התחבורה הציבורית: "הילדים יפגעו מזה, מבחינתנו העירייה עשתה וי והציעה לנו מקום נידח וממש לא ראוי. הודענו לעירייה שהחלופות לא טובות אבל הם מושכים אותנו כשהמטרה ברורה - להביא אותנו לסוף שנת הלימודים ולסגור את בית הספר ולכן בשני בנובמבר נשבית את הלימודים. ביום ראשון יש לנו פגישה עם מנהלת מחוז במשרד החינוך, אני לא יודעת כמה זה יעזור כי זו לא פגישה ראשונה אבל אנחנו אופטימיים".



אירה סיימון מוועד ההורים, שבנה לומד בכיתה ח' אומרת גם כי "המיקום שהם מציעים לנו הוא לא אפשרי מבחינתנו. אני מביאה את הילד מאריאל ואין לו תחבורה ישירה, הוא יצטרך לעבור באוטובוסים והוא לא יספיק להגיע ב-8:00. היום הוא קם ב-5:30 כדי להגיע לביה"ס במסגר".



אכלוס המבנה החדש מתוכנן לספטמבר 2019 ועד אז התלמידים ימשיכו ללמוד במבנה הקיים ללא כל שינוי. במקביל, אגף נפרד של המבנה יאוכלס בתלמידים בכיתות א'-ב', שמרביתם זרים ולדברי העירייה תתקיים הפרדה מלאה בין שני האגפים, כך שלא יפגע מהלך הלימודים התקין של "שבח מופת". עדת החינוך, התרבות והספורט תתכנס ביום שלישי על מנת לדון בנושא המשך קיום ביה"ס "שבח מופת" בתל-אביב.



זמן קצר לאחר פרוץ הפרשה, סיכמו שר החינוך נפתלי בנט וראש עיריית תל אביב רון חולדאי כי בית הספר לא ייסגר ויישאר בהרכבו הנוכחי. לפני כן, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרשה ואמר כי הוא כי מתנגד לסגירת בית הספר שבח מופת בתל אביב, המאכלס ילדי עולים, "והפיכתו למוסד לימוד לילדי מסתננים", כלשונו. "אני מצפה מכלל הגורמים – החינוכיים, הממשלתיים והעירוניים – לתמוך בהשארתו במתכונתו הנוכחית", אמר.



על כך הגיבה עיריית תל אביב ואמרה כי "למרבה הצער, על אף פניותיה של עיריית תל אביב-יפו לראש הממשלה, בוחר ראש הממשלה להוציא הודעות כאחרון הטוקבקיסטים, במקום לטפל בבעיית הזרים שהוא עצמו היה שותף ליצירתה. על אף כל ההודעות לעיתונות והפוסטים שהוציא, לא ראינו כי הביא להחזרת הזרים לארצות מוצאם כפי שהבטיח. העירייה צופה גידול של פי שלושה במספר ילדי הזרים בתל אביב-יפו. לכן, נאלצת לפתוח בתי ספר נוספים כדי לספק כיתות לימוד לילדים אלה. לצערנו, הממשלה והעומד בראשה יוצרים אשליה אצל תושבי דרום תל אביב כאילו הממשלה דואגת להם".


 


במענה לדברי חולדאי נמסרה מלשכת ראש הממשלה תגובה חריגה: "ראש העיר ועיריית תל אביב צריכים להתבייש על סגירתו של מוסד חינוכי מעולה שכזה, כמו גם על הסגנון הלא ראוי של תגובתם".