השיבושים בנמל התעופה בן גוריון היום (חמישי) לא קרו רק בשל מזג האוויר הסוער. שמונה טיסות של חברת אל על לא המריאו היום והערב כמתוכנן בשל הסכסוך עם הטייסים ותקלות טכניות. תקלות טכניות גרמו לשיבושים בשלוש טיסות ושתיים מהן שבו על עקבותיהן. בנוסף, בחמש טיסות לא היה איוש של טייסים, בשל סכסוך העבודה המתמשך עם הוועד.



בשל השיבושים אלפי נוסעים לא המריאו במועד ובחברת אל על הבטיחו לפעול להשבת לוח הטיסות למסלולו. "צר לנו על העיכובים", ציינו באל על, "לצערנו, אנו עדים להתגברות אי היענות הטייסים לבצע את הטיסות. בנוסף, אירעו מספר תקלות אקראיות אשר הובילו לשרשרת איחורים. אל על עושה כל שניתן על מנת להביא את הנוסעים ליעדם".



מוועד טייסי אל על נמסר: "שקר, כזב וחוצפה גדולה. טייסי אל על הגיעו לכל הטיסות. הסיבות לעיכובים הן כשלים טכניים ותכנון טיסות לקוי של החברה. לא נסכים להיות עלה התאנה של הנהלה שחוזרת ומשמיצה את טייסיה בכשלים שפוגעים בציבור הנוסעים. עם זאת, הנוסעים מוזמנים לפנות למנהל הכללי המתפאר בתוצאות התפעוליות של חברתנו ולשאול על איזה טיסה בדיוק לא עלה טייס. לצערנו, נאסר עלינו לפנות לציבור ולהסביר כל טענה".



מטוס אל על, ארכיון. צילום: רשות שדות התעופה
מטוס אל על, ארכיון. צילום: רשות שדות התעופה



שיבושים גם חלו היום בלוח הטיסות של כלל חברות התעופה לנוכח סגירת נמל התעופה בן גוריון בשל משבי רוח עזים שהגיעו למהירות של כ-30 קשר. אחת מהטיסות הופנתה לנחיתה בנמל התעופה בלרנקה, קפריסין ושמונה טיסות נוספות חגו באוויר עד לקבלת אישור נחיתה, עם היחלשות הרוחות.



בתוך כך, נשיא פיג'י שהיה אמור לבקר חיילים מצבאו בשארם א-שייח', נאלץ לנחות בנמל התעופה באילת, בשל תאני מזג אוויר קשים מעל חצי האי סיני.



ברשות שדות התעופה ציינו שמטוסו של נשיא פיג'י ביקש אישור לנחות באילת והוא נענה בחיוב. מדובר במטוס הרקולס של חיל האוויר של פיג'י. הפמליה המכובדת התקבלה על ידי מנהל נמל התעופה באילת. הנשיא ופמלייתו התקבלו בהתאם למעמדם הרם והופנו לבית מלון באילת.