אביבה חיון ז"ל נהרגה לפני כשנה וחצי מקריסת נברשת תאורה באולם אירועים "עדיה" ביבנה, אסון בו נפצעו 21 בני אדם. שני הבעלים של האולם סגרו עסקת טיעון עם הפרקליטות, לפיה יורשעו בגרימת מוות ברשלנות, אך ירצו עונש של מספר חודשי עבודות שירות בלבד, ללא מאסר בפועל. בנה של אביבה ז"ל, ארז חיון, הגיב היום (חמישי) בכאב ובכעס על ההחלטה, בשיחה עם בן כספית ורון קופמן ב-103FM: "אנחנו לא מחפשים נקמה, בטח שלא במצב הנתון שלנו כמשפחה. אנחנו מנסים לשרוד בסיטואציה הנוכחית. זה לא מקרה פשוט לנו, לאחים שלי ולמשפחה הרחבה שהייתה באירוע. אנחנו לא הראשונים שמאבדים אמא, אבל המקרה עצמו, איך שהוא קרה, כמובן מאוד קשה לנו".



"נעשתה כאן עבירה שהרשלנות בה צועקת מכל פינה, מכל בורג שהקימו שם", אמר חיון. "המנועים לא תקינים. אני לא אלאה בפרטים, אבל הכל שם זועק רשלנות. קראנו, ישבנו איתם (הפרקליטות), התרעמנו, אמרו לנו שאם נלך למשפט, זה מה שהם (הנאשמים) ממילא יקבלו, כמה חודשי עבודות שירות. זה מה שהם (הפרקליטות) האמינו שהם יקבלו במשפט אחרי שהתייעצו עם משפטנים".




"מדובר פה על פשע עצום"


"זו זילות מוחלטת של חיי אדם", הדגיש חיון. "כל מי שחי היום בישראל, כולל השופט והפרקליטות, צריכים להסתכל על החיים שלהם ועל החיים של אחרים ולהגיד, שהחיים שלנו בארץ פשוט לא שווים כלום, נקודה. אין פה איפה ואיפה. החיים שלנו פשוט לא שווים כלום. מוות ברשלנות, שזה פשע עצום, מדובר פה על פשע עצום, מדובר על חיסכון בכסף, קומבינה, מה שזועק מכל משפט שכתוב שם, שפשוט עלו בחיי אדם. וזה יעלה בעוד חיי אדם ועוד חניונים יקרסו וגשרים יקרסו. כל אחד שיסתכל לשמיים ולמטה כי אף אחד פה לא בטוח. העונש פה הוא מזערי, מצחיק ובחסות החוק".


גוף התאורה שקרס באולם האירועים ביבנה. צילום: אלוני מור
גוף התאורה שקרס באולם האירועים ביבנה. צילום: אלוני מור


חיון הוסיף: "מדובר לא רק בבתי המשפט, אלא על ממשלה, על חקיקה שגויה. היום כל מי שרוצה לעשות שינוי באולם אירועים יכול לעשות זאת באין מפריע. כל מי שרוצה לבנות גוף תאורה כזה יכול לעשות את זה באין מפריע. אם היום מאותתים לבעלי אולמות ובעלי עסקים, שעל טעות שעשו ישלמו בשישה חודשי עבודות שירות וימשיכו הלאה והכל בסדר ולא קרה כלום, אז שווה להיות פושע וכל עוד שווה להיות פושע אנשים ימשיכו לעשות את זה. עד שלא ייכנסו לכלא. גם בפן הפלילי וגם בפן כספי הפיצויים פה הם מזעריים ומצחיקים על נטילת חיי אדם, למשל ביחס לארצות הברית".