העיתונאי ארי שביט הגיב הערב (חמישי) לראשונה לחשדות אודות הטרדה מינית של אשת תקשורת אמריקאית ואישר כי הוא האדם עליו כתבה העיתונאית. שביט התנצל ואמר בהודעה שפורסמה באתר "הארץ" כי "פירש את הסיטואציה לא נכון".

בהודעה שמסר שביט כתב: "לפני יותר משנתיים וחצי, בפברואר 2014, פגשתי את גברת דניאל ברין לשיחה בלוס אנג'לס. היום אני מבין, בצער, שפירשתי באופן שגוי לחלוטין את האינטראקציה בינינו באותה פגישה. עד שקראתי השבוע את המאמר אותו פרסמה, חשתי שהיה לנו מפגש ידידותי שכלל, בין היתר, גם יסודות של חיזור. לרגע לא חשבתי שמדובר בהטרדה מינית. אבל את מה שאני ראיתי כחיזור, ברין ראתה כהתנהגות לא הולמת ואף מטרידה מצדי".
"כמי שמכבד כל אשה וכל אדם, וכמי שסולד מהטרדות מיניות, אני מתנצל מעומק לבי על אי-הבנה זו. לא התכוונתי לעשות דבר שאינו מקובל על גברת ברין ובוודאי שלא הייתה לי כל כוונה לגרום לה לתחושת אי נוחות או לפגוע ברגשותיה".

דניאל ברין. "צריך להתמקד בסוגייה עצמה". צילום מסך טוויטר


כזכור, עיתונאית יהודיה-אמריקאית בשם דניאל ברין פרסמה ב-Jewish Journal טור שבו היא טוענת כי לפני כמה שנים, במהלך פגישה עם עיתונאי ישראלי מפורסם, הוא תקף אותה מינית. לדבריה, היא ביקשה לנהל ראיון עם העיתונאי, שכתב ספר שמשך אליו תשומת לב מהקהילה היהודית. “הסכמתי להיפגש איתו במלון שלו בעשר בלילה”, היא כותבת בטורה ומשחזרת, “הוא הגיע לארה"ב ל-48 שעות בלבד ובמהלך היום, לוח הזמנים שלו היה תפוס לגמרי. האמנתי לו... אבל כמעט מיד לאחר שהגעתי ושמתי את מכשיר ההקלטה על השולחן, הוא עצר את הראיון ואמר ‘קודם כל, אני רוצה להכיר אותך טוב יותר”. 
 
בהמשך מספרת ברין כי בשלב מסוים בשיחתם, העיתונאי, גבר נשוי ואב לילדים, רכן לעברה ותפס אותה כמו “חיית משק” ומשך אותה אליו: “סובבתי את ראשי שמאלה והורדתי את פני למטה כדי להימנע מפיו. אני לא מבינה, אמרתי לו. אתמול, מול כולם, דיברת בכזו אהבה על אשתך”. לדבריה, הוא ענה לה: “יש בינינו הבנה”, ומאוחר יותר אף הציע לה לעלות לחדרו.

ברין אמרה היום בראיון לחדשות 2 כי היא מצטערת שחשפה פרטים על שביט, שגרמו לעיסוק בזהותו."חשבתי שלכתוב את המאמר הזה יהיה דרך טובה לחקור את הסוגיה. חבל שההתייחסויות למאמר עוסקות בזהות של האדם, זו הסחה מהנושאים הכללים שצריכים לדון עליהם", אמרה ברין. "לעסוק בזהות האדם עושה שירות רע לסוגיה. אני מתחרטת שהענקתי תיאור כלשהו של האדם. אם הייתי כותבת את זה שוב הייתי נמנעת לחלוטין מלהזכיר את הפרטים", סיפרה.