חורף בעיר הדרומית: גשמים חזקים ירדו במהלך הלילה (שישי) בעיר אילת. הגשמים הובילו הבוקר לחסימות של מספר צירים מרכזיים בעיר ולהפסקת הטיסות עד לשעות הצהריים בשדה התעופה בשל הצפות על מסלולי הנחיתה וההמראה. כמו כן נרשמו קריסות של עצים. החזאית התורנית בשירות המטאורולוגי בבית דגן, רינת רחמים, מסרה כי במהלך הלילה ירדו 32 מ"מ של גשם, מדובר בכמות שיא - עשרה מ"מ יותר מהכמות השנתית הממוצעת לעונה.

"מה שקרה באילת זו סנסציה גדולה מאוד - 32 מ"מ מאתמול בשעה 17:00", סיפר בגל"צ חזאי גל"צ אלעד זוהר. דודו אורן, מציל בחוף הים בעיר, סיפר בגל"צ על תגובות הנופשים למזג האוויר: "אתמול כולם ברחו מהחוף ומה שמדהים זה שכמות המשקעים הזאת שירדה הלילה זה מה שיורד לנו בדרך כלל בעונה. כרגע הכל מוצף, כל הצמתים ובתי המלון - לא ראיתי את זה המון שנים ככה. זה משהו נדיר מאוד".

כאמור, מספר צירים נחסמו בשל הגשמים, ביניהם כיכר מרידיאן שבעיר וכיכר התיירות. גם הכביש המוביל למסוף הגבול בטאבה נסגר בעקבות ההצפות. כמו כן, נרשמו שני מקרים בהם שני כלי נתקעו בתוך שלולית מים בכיכר ומונית שעלתה באש. צוות כיבוי הוזעק למקום.

שדה התעופה באילת הוצף. צילום מסך: טוויטר


ההצפות באילת, הלילה. צילום: דוברות המשטרה


אילת, הבוקר. צילום: חטיבת דובר המשטרה



הגשמים פגעו גם במסלולי הנחיתה של שדה התעופה, לאחר שלמעלה מ-10 מ"מ של גשם הציף את מסלולי הנחיתה וההמראה. מרשות שדות התעופה נמסר כי על חלק מהמסלולים קיימת זרימה של מים וסחף ועל כן הופסקה הפעילות האווירית. סגירת המסלול שיבשה את פעילות הטיסות לעיר והיציאה ממנה, ולכן חלק מהטיסות הועברו לשדה עובדה. בשעות הצהריים נפתח שוב השדה מחדש. חברת ארקיע הודיע שהטיסות לאילת וממנה יתחדשו בשעה 12.00 וחברת ישראייר ציינה ששתי טיסות של החברה הועתקו הבוקר לנמל התעופה בעובדה.

ומה התחזית להמשך?

הצפות באילת

"ברחבי הארץ צפויים להיות שיטפונות, סופות חול ומשבים של רוח בעוצמה של 50 קמ"ש. זו פעילות טרופית שפתחה את העונה, לא פעילות חורפית. כעת השמיים מתחילים להתבהר באזור המרכז ולכן של השיא היום כבר מאחורינו", מסביר זוהר.

ברחבי הארץ היום יהיה מעונן חלקית. עד שעות הצהריים צפוי לרדת גשם מקומי מצפון הארץ ועד צפון הנגב ותחול ירידה ניכרת בטמפרטורות. עדיין קיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. הטמפרטורות הצפויות במהלך היום: 31-21 מעלות באילת עם רוחות שיגיעו עד 20 קמ"ש, 30-17 מעלות בבאר שבע, 27-19 מעלות בתל אביב, 25-19 מעלות בחיפה, 25-16 מעלות בירושלים ו-26-13 מעלות בצפת.

רשות הטבע והגנים הודיעה שבעקבות ההצפות נסגרה שמורת החי בר ביטבתה למבקרים עד להודעה חדשה. במקביל, צוות העובדים בשמורה מעניק טיפול לבעלי החיים על רקע מזג האוויר הנדיר באזור. גם גן לאומי עין עבדת נסגר למבקרים עקב הגשמים.

 



אילת עכשיו
תודה לערן כץ! pic.twitter.com/arzrAv26gS