בעיר הנופש הדרומית מנסים לחזור לשגרה: נמל התעופה באילת נפתח לתנועת מטוסים, לאחר שנסגר משעות הבוקר (שישי) המוקדמות בשל הצפות. בשל סגירת נמל התעופה למשך שעות ארוכות, ביום הנחשב ליום עמוס בטיסות של נופשים המגיעים לעיר, ברשות שדות התעופה ציינו שעד לכניסת השבת צפויות 22 המראות ונחיתות של מטוסים בנמל. חברת ארקיע חידשה את הטיסות לאילת, שבוטלו מהבוקר וישראייר הפעילה שתי טיסות בנמל התעופה בעובדה.



כמובן שעדיין קשה לאמוד את הנזק שנגרם, לאחר שהלילה ירדה כמות שיא של משקעים שעומדת על 32 מ"מ, עשרה מ"מ יותר מהכמות הממוצעת השנתית בעונה. "כבר 35 שנים אני מתגורר באילת ומעולם לא ראיתי דבר כזה, גשם ירד במשך 12 שעות ברציפות. הטמפרטורות היו גבוהות ומזג האוויר היה טרופי. זה הזכיר לי את תאילנד", סיפר דובר תחנת הכבאות וההצלה באילת רועי לוי. "לפני שלוש שנים היה לנו אירוע של הצפות, אבל הן היו רק בדרום העיר בסמוך למעבר טאבה, אף פעם לא ראינו דבר כזה כמו הפעם", הוסיף. 


אזור המלונות, היום. צילום: כבאות והצלה אילת
הצפות באילת

הצפות באילת
הצפות באילת

בתחנת הכבאות וההצלה טיפלו משעות הבוקר המוקדמות בעשרה אירועים בשל ההצפות: סיוע בניקוז מים שהציפו דירה בעיר, חילוץ נוסעים מרכב שנתקע בשלולית עמוקה בכביש, כיבוי שריפות שפרצו, ככל הנראה בשל ברקים בעץ, בעמוד חשמל וברכב וחילוץ דיירים ממעלית שנתקעה בשל הפסקות החשמל לסירוגין. במקביל גם אירעו הצפות בבתי מלון בעיר ושם העובדים פעלו במהירות לניקוז המים. המשטרה סגרה צירי תנועה רבים באילת והעיר שותקה למשך שעות ארוכות.

במקביל לכך, רשות הטבע והגנים סגרה את שמורת החי בר ביטבתה ועובדים של הרשות דיווחו על זרימות ערות של נחלים בערבה. לא רק באזור אילת נסגרו אתרים, שמורת עין עבדת נסגרה אף היא בשל הגשמים העזרים. החיים באילת חוזרים בהדרגה לשגרה, אבל האילתים והאורחים הרבים השוהים בעיר בסופי שבוע, לא ישכחו את החוויה המיוחדת שחוו משעות הלילה. 

צילום: כבאות והצלה אילת

גשמים והצפות, היום. צילום: דוברות המשטרה


רחובות העיר הוצפו. צילום: דוברות המשטרה


הצפות נמל התעופה. צילום מסך: טוויטר