החל מיום שלישי הקרוב ייסגרו למשך 17 ימים שני מסלולי המראה ונחיתה בנמל התעופה בן גוריון לצורך ביצוע עבודות תשתית. הסגירה תביא לניתוב כל ההמראות והנחיתות למסלול אחד בלבד והמשמעות תהיה הגברת רעשי המטוסים ביישובים רבים באזור גוש דן, בשפלה ובשרון. רק בתל אביב תורגש במהלך העבודות הקלה ברעשי המטוסים, לנוכח הפסקת הנחיתות ממערב למזרח מעל לשמי העיר.



לנוסעים בכביש 1 מצפים בעקבות סגירת שני מסלולי ההמראה והנחיתה מראות של מטוסים ממריאים בגובה נמוך מעל הכביש הסואן. ברשות שדות התעופה ציינו שעיתוי ביצוע העבודות נקבע עם תום עונת הנסיעות העמוסה במהלך חודשי הקיץ והחגים בנתב"ג. במהלך העבודות ייסגרו שני מסלולים לצורך שדרוג הצומת ביניהם.



היישובים בהם צפויה הכבדה ברעשי ההמראות והנחיתות הם: בארות יצחק, מזור, רינתיה, נופח, עינת, ראש העין, נחלים, נירית, אלפי מנשה, אייל, כפר ברא, כפר קאסם, בני עטרות, סירקין, ניר אליהו, רמת הכובש, יקום, אורנית, אחיעזר, יגל, זיתן, ניר צבי, לוד, באר יעקב, ראשון לציון, רמלה חולון ובת ים.



מסלול 21 (מצפון לדרום) ישמש במהלך העבודות כמסלול יחיד להמראות ונחיתות, כאשר כל הנחיתות בנתב"ג יבוצעו על מסלול 21 לצפון וההמראות מאותו מסלול לכיוון דרום. ברשות שדות התעופה הבהירו שהעבודות על צומת המסלולים מחייבות בטיחותית את סגירת שני המסלולים בנתב"ג במהלך כל ימי העבודות והדבר נעשה בתיאום עם חברות התעופה ולאחר קבלת אישור רשות התעופה האזרחית ושליחת הודעות לכל היישובים אשר יושפעו משינוי תבנית התפעול בנתב"ג.



"הפרויקט החשוב בתעופה הישראלית ב-60 השנים האחרונות"


"בפרויקט שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג הושקעו כמיליארד שקלים מתקציב רשות שדות התעופה והוא הפרויקט החשוב ביותר בתעופה הישראלית ב-60 השנים האחרונות", ציין מנהל נמל התעופה בן גוריון, שמואל זכאי, והוסיף: "סיום הפרויקט מאפשר לנו כיום להמשיך ולשדרג בנתב"ג גם את צומת המסלולים".



"אנו פועלים בכדי לאפשר לתעופה האזרחית במדינת ישראל לגדול ולתת מענה לגידול בדרישות חברות התעופה והנוסעים, תוך שיפור היכולת לספק תשתיות תעופה מתקדמות. הפרויקט מאפשר לחברות התעופה מסלולי הסעה מהירים ומקוצרים בנתב"ג, הסעה של בין שבע לעשר דקות למטוס ואפשרות הגעה לנחיתה ופינוי מסלול מהיר", סיכם זכאי.