"מראה קשה": עשרות דגים המפרפרים בין חיים למוות ולצידם דגים מתים, נראו הערב (ראשון) בבריכת המים בגן מאיר בתל אביב. הבריכה תעבור בתקופה הקרובה שיקום ולקראת העבודות רוקנו עובדים מטעם העירייה את המים, אבל רבים מהדגים נותרו במים הרדודים שעוד נותרו. "המראה היה קשה של דגים מפרפרים בין חיים למוות על משהו שנראה כמו שלולית. הציבו מסביב לבריכה גדר ומי שהגיעו לשם היו חתולים, שכנראה 'יחגגו' על שלל הדגים המפרפרים", סיפר עובר אורח.



מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "במסגרת עבודות שיקום של הבריכה האקולוגית בגן מאיר, אשר יימשכו כחודש, מרוקנת הבריכה בצורה יזומה והדרגתית. הדגים מטופלים ומועברים באופן מסודר לאגם בפארק וולפסון ולנחל הירקון. עם סיום פרויקט חידוש הבריכה יוחזרו לה דגים וצמחייה מתאימה".



הבריכה האקולוגית. "החתולים חוגגים". צילום: אבשלום ששוני
הבריכה האקולוגית. "החתולים חוגגים". צילום: אבשלום ששוני



במקרה אחר לפני כשבוע, מתו אלפי דגים בנחל אלכסנדר, באיזור גשר הצבים, זאת בעקבות זיהום שהגיע משטחי הרשות הפלסטינית. המוני גוויות דגים צפו במים העומדים וריחות הצחנה כבשו את חלל האוויר הצח. גם צבי המים, שעשרות מהם הושבו לנחל אלכסנדר במסגרת פרויקט שיקום אוכלוסיית הצבים, נפגעו מהזיהום. במהלך היום ביקרו אלפי אנשים במקום, רובם משפחות עם ילדים שנחשפו למראות הללו. "כואב הלב לראות את זה", סיפרה אירית שחיפשה את הצבים שככל הנראה מצאו להם מקום מסתור באזור אחר בנחל.



ברשות הטבע והגנים ציינו שמקורו של הזיהום בנחל אלכסנדר הגיע משטחי הרשות הפלסטינית, בשל מסיק הזיתים. לדבריהם, נוזלים מזהמים שמופקים כחלק מייצור השמן, הובילו לזיהום. מסיק הזיתים מתקיים מידי שנה בחודשים אוקטובר ונובמבר, אך הפעם, בניגוד לשנים קודמות, לא ירדו גשמים משמעותיים באיזור ולכן מי שיטפונות לא זרמו לנחל והזיהום נותר בו.