במהלך בידוק ביטחוני שבוצע אתמול בכניסה לכנסת, לקראת סיור של כיתת תלמידים במקום, נתגלה בתיקו של אחד הנערים אקדח עתיק המשמש לתצוגה. המאבטחים החרימו את האקדח ושלחו אותו לבדיקה, במהלכה התברר כי מדובר בנשק ששייך לסבו של התלמיד וכי לא ניתן להשתמש בו. האקדח נותר בידי מאבטחי המשמר ולאחר תום הסיור הוא הוחזר למורה שלו על מנת שתשיבו להוריו של התלמיד.



אין זו הפעם הראשונה שבה מתגלה אקדח במשכן הכנסת. ביולי 2013 הצליח צוות של תחקירני התוכנית "צינור לילה" להחדיר למשכן אקדח שהודפס במדפסת תלת מימד ולהגיע איתו עד למרחק של מטרים בודדים מראש הממשלה נתניהו במהלך אירוע שהתקיים במשכן.



מטרים ספורים מרה"מ. נתניהו במשכן. צילום ארכיון: מרק ישראל סלם



בעקבות אותו מקרה, נקט משמר הכנסת באמצעים רבים על מנת לנסות ולגלות אקדחים מודפסים כחלק מתהליך הבדיקה הביטחונית. קצין הכנסת יוסף גריף אמר אז כי מדובר בתופעה חדשה המעמידה את כל מערכי האבטחה בארץ ובעולם באתגר מתחום חדש לגמרי.



במקרה אחר שאירע בפברואר 2010 התגלתה מעטפה שנשלחה לכנסת עבור ח"כ בני בגין, שכיהן אז כשר, ובתוכה אקדח דמה. במקרה נוסף באותה השנה איתרו אנשי המשמר אקדח בתיקו של סגן השר איוב קרא. האקדח התגלה בעמדת הבידוק בכניסה המובילה מחניון הרכבים התת-קרקעי אל המשכן, כחלק מבדיקת שיקוף לתיק שהחזיק עוזרו של קרא. העוזר סיפר לאנשי המשמר המופתעים כי הוא שייך לסגן השר.