סערת תחקיר "עובדה" על הנעשה בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, והתגובה החריפה של הלשכה נגד העיתונאית אילנה דיין נמשכת. הבוקר (שלישי) התראיינה דיין בגלי צה"ל והתייחסה לאירוע החריג שאירע אתמול, בו הקריאה במשך שש דקות את התגובה שכוונה נגדה באופן אישי.



"אני מנסה לשחזר את הסיטואציה עצמה ואני לא יכולה להגיד לך שאני בכלל מרגישה קורבן", אמרה דיין לניב רסקין. גם נתניהו צריך להבין שהגיע הזמן לצאת מעמדת הקורבן. ראש הממשלה הוא לא יריב שלי ואני לא שלו. אני לא איום עליו. אני לא אחמדינג'אד ולא גדעון סער ולא ישראל כץ. אנחנו לא משחקים על אותו מגרש. נתניהו הוא חלק מהעבודה שלי. אני רוצה וחייבת לסקר אותו". התגובה ממחישה את מה שרצינו לומר בכתבה לגבי אופן קבלת ההחלטות בלשכה.



לדברי דיין, היא לא נעלבה מהתגובה, אבל זה כן גרם לה לחזור אחורה לדברים שעשתה בעבר. "אסור להגיע למקום שבו נתחיל לחפור בביוגרפיה שלנו ולהתנצל על כל מיני דברים", אמרה. "הכי חשוב שאני לא אתן למה שקרה אתמול להשפיע על איך שאני מסתכלת על נתניהו, שממשיך לרתק אותי ואין לי שום דבר נגדו. יש לי בעיה אם איך שהוא ולשכתו רואים את תפקיד העיתונאי".





לדבריה, "אם אם הייתי יכולה לשבת מול ביבי, הייתי אומרת לו: אתה ראש הממשלה כל כך חזק ומיומן, לא יכול להיות שאתה פוחד ממני, זה לא הגיוני". עוד אמרה כי מה שמטריד ב"תחקיר" שביצעה לשכת ראש הממשלה עליה, הוא העובדה שהוא בכלל נעשה ואיך שהוא נעשה.



על ההחלטה האם לשדר את התגובה כמו שהיא, אמרה דיין כי "לצוות התכנית היה ברור שנשדר אותה, בעיקר משום שזה ממחיש ומוכיח את מה שרצינו לומר בכתבה". הבעיה, לטענת דיין, היא שבלשכת ראש הממשלה החליטו להגיב כך רק על סמך השאלות שהועברו אליה לפני שידור הכתבה: "העברנו ללשכת רה"מ 32 שאלות ענייניות וקיבלנו את התגובה מספיק זמן מראש. הם לא ראו את הכתבה. הם ידעו על כל נקודה שתעלה והחליטו להגיב כך". 




דיין התייחסה לכינוי "אשת שמאל קיצוני" שהודבק לה בתגובה, ואמרה כי "כששידרנו את התחקיר על עזרא נאווי לא הייתי אשת שמאל קיצוני? איך הפכתי בין לילה לכזו? יכול להיות שהאג'נדה שלי נטרפה רק בגלל שהעזתי לעשות כתבה ביקורתית על מה שקורה בסביבת ראש הממשלה?".