בימים אלה נמצאים עובדי אל על ככלל, ולא רק הטייסים, בסכסוך עם ההנהלה על רקע צעדי ההתייעלות שזו מבקשת לקדם ומקבלים במאבקם את גיבוי ההסתדרות. עם זאת, ועד העובדים טרם הכריז רשמית על סכסוך עבודה, צעד שמחייב באל על תמיכה ישירה של לפחות 70% מהעובדים שאינם מאוגדים באותו הוועד. השבוע החל תהליך של הצבעה חשאית בקרב עובדי החברה ורק לאחריו יתברר אם חברת התעופה הישראלית הולכת לקראת אפשרות של שביתה כללית בה יוכלו לנקוט העובדים והטייסים בתוך שבועיים מרגע הפנייה להכרזה על סכסוך עבודה רשמי.
מנגד, ועד הטייסים טען מיד לאחר מכן בתוקף: "ברגע זה ממש נמצאים מטוס וטייסי אל על זמינים להפעיל את הטיסה לבייג'ין. בדיוק כמו שהיה אתמול כשבוטלה הטיסה לניוארק ללא סיבה".
עם זאת, טייסי אל על נוקטים כבר חודשים במתכונת עבודה לפיה טיסות אליהן שובצו מחוץ ללוח הטיסות המקורי שלהם, הם מבצעים רק בכיוון אחד בשל זמן שהיה ארוך מדי בחו"ל לטענתם. זאת למרות מדיניות החברה לפיה ברוב המקרים צוותי האוויר הישראלים כלל לא מטיסים את המטוס בחזרה ובכל זאת מקבלים תשלום שעות נוספות עבור השהייה בו.
ועד הטייסים לא קשר בין הסכסוך על תנאי העסקתם עם ההנהלה לביטולי הטיסות האחרונים והטיל את האחריות לפתחה של ההנהלה כשרמז לפגיעה מכוונת מצידה בנוסעים: "זה הערב השני ברציפות בו בוחרים הנהלת ודירקטוריון החברה לפגוע במאות נוסעים שלא יגיעו ליעדם כמתוכנן. אנחנו קוראים להנהלת אל על לחזור בה מההחלטה האומללה לפגוע בנוסעים ללא סיבה בשנה הרווחית לחברה מאז ומעולם. שנה בה משכו בעליה דיבידנדים נדיבים תוך פגיעה מיותרת וחסרת הגיון בנוסעים ובלקוחות החברה".