בהלה בנמל תל אביב: ויכוח שגלש היום (שבת) לפסים אלימים בין מלצר בבית הקפה 'נמרוד' בנמל לבין חמישה צעירים גרם לבהלה רבתי באזור הנמל. מאות אזרחים שבילו במקום חששו כי מדובר בפיגוע חבלני והחלו לנוס לעבר מגרש החנייה, מאות אזרחים נסחפו אחריהם ופאניקה מיותרת נגרמה במקום. האירוע החל בשעה שחמישה צעירים הגיעו לבית הקפה ובינם לבין אחד המלצרים התעורר ויכוח שעלה לטונים צורמים וגלש עד מהרה לתגרת ידיים ודחיפות.



אזרחים ומבלים ששהו בבית הקפה ובסמיכות אליו והיו עדים למתרחש, סברו תחילה שמדובר בפיגוע חבלני והחלו להימלט על נפשם. אחרים שחלפו בנמל ותהו לפשר המנוסה החליטו להצטרף אליהם וחלקם אף טענו "יש פיגוע, יש פיגוע", מה שגרם להמוני אדם לפתוח בריצה מטורפת לעבר החנייה והגשר המוביל אל צידו השני של נחל הירקון. רק אחרי דקות ארוכות התברר כי מדובר בוויכוח בלבד, ההיסטריה המיותרת התפוגגה והחיים בנמל שבו לסדרם.




"שאלתי אנשים שרצו 'מה קרה?', חלק השיבו שאינם יודעים"



עורך הדין אבי וכניש טייל בנמל עם רעייתו דפנה כשלפתע הבחינו בהמונים הרצים בבריחה מזרחה לעבר הגשר החוצה מצדו של הנמל לצדו השני של נחל הירקון. "היינו בנמל, צעדנו להנאתנו ולפתע ראינו אזרחים מתחילים לרוץ עם הילדים שלהם לכיוון החנייה ולכיוון הגשר. תוך כדי שאנחנו ממשיכים בדרכנו, אנחנו מזהים התגברות של כמות האנשים שרצה לעבר אותו גשר", סיפר.



"שאלנו אנשים שרצו 'מה קרה?', חלק השיבו שאינם יודעים ואחדים טענו שמדובר ככל הנראה בפיגוע. הם היו מבוהלים, רצו עם הילדים הקטנים כאילו נסים ממשהו. מדובר במאות אנשים שפתחו במירוץ של בריחה וזה נראה היה הזוי מעט. בחלוף מספר דקות הוברר שמדובר היה בקטטה באחת המסעדות הסמוכות והשמועה על אירוע פח"עי גלשה ללא כל סיבה וגרמה לפאניקה", הוסיף.



במשטרה הדגישו כי אין מדובר באירוע על רקע חבלני וכי כל המעורבים בקטטה נעצרו למסירת גרסותיהם.