שחקן חדש בפרשת התביעה של נתניהו נגד יואב סאלם, אזרח ששיתף פוסט נגדו: אלדד יניב מצטרף לתביעה ויהפוך לאחד הנתבעים, כך הודיע ביום שלישי בחשבון הפייסבוק שלו. "בת הזוג של יואב התקשרה אלי היום בצהריים", כתב. "אישה חכמה ומקסימה בשם חן אור. 'אלדד תעזור לנו בבקשה'. בלי לחשוב פעמיים אמרתי לה, 'אני לא מכיר אותך ולא את יואב, אבל אם זה מה שראש ממשלה עושה לאזרח מקסים ומובטל אז מרגע זה - יואב אחי - ולביבי יש מעכשיו עסק איתי'. מה עשיתי? הודעתי ליואב שאם ביבי יתבע אותו הוא בעצם יתבע אותי ולביבי יהיה עסק איתי".





יניב סיפר: "הצטרפתי היום בערב לתביעה של ביבי ושרה ויאיר נגד יואב כנתבע שני לצד יואב. ומעכשיו ביבי יש לך עסק איתי. אני לא אתן לך להשתיק את אזרחי ישראל. הבנת ביבי? נפגש בבית משפט, לא אתה ושרה ויאיר נגד יואב כמו שתכננתם. אתה ואני. אתה ביבי תובע אזרח מקסים ומובטל? בגלל ששיתף פוסט בפייסבוק? אז תקשיב טוב ביבי. מרגע זה יואב הוא אחי ויש לך עסק איתי". בנוסף, התייחס למהות התביעה, שבאה בעקבות פוסט ששותף בפייסבוק: "תשתפו בכל הכח ובלי פחד. אני אגן באופן אישי על כל אחד מכם. אם ביבי יגע במישהו מכם, יהיה לביבי עסק איתי. לא אתכם".



ביום שני התפרסם סיפורו של יואב סאלם, אזרח מובטל מכפר שלם, שנתבע על ידי משפחת נתניהו בסכום של מיליון ושלוש מאות שקלים, לאחר ששיתף פוסט של העו"ד דוד לוי בו נטען כי "יאיר נתניהו נהג לצאת בשליחות אביו מאז גיל 18 למשימות בלדרות של הפקדת מיליוני דולרים בפנמה ובמקלטי מס". יש להדגיש כי דוד לוי עצמו שכתב את הפוסט בבלוג שלו לא נתבע, וגם לא מי ששיתפו את הפוסט מהדף של סאלם. 


חן אור: "לא נתקפל, בעלי לא צריך להתנצל על שיתוף פוסט"

חן אור שוחחה ביום שלישי עם גבי גזית ב-103FM שהיא ובעלה יגיעו למשפט מול ראש הממשלה ושהם לא מוכנים להתקפל בפני מכתב האיום. "סתימת הפיות הזאת לא נראית לי הגיונית. זה לא הגיוני שהוא ישתיק אנשים ויסתום לנו פיות על פוסטים ששיתפנו. בעלי לא צריך להתנצל על פוסט שהוא שיתף. אנחנו הולכים עד הסוף".



"יואב יושב בפייסבוק במשך כמה שנים ומשתף עוולות חברתיות", אמרה אשתו. "הוא לא כותב בעצמו, לא מראיין ולא חוקר ולא בודק, כמו כל בן אדם. הוא עושה 'העתק-הדבק' לפוסטים של עיתונאים ידועים ומשתף אותם. עורך דין דוד לוי, בעל בלוג, פרסם את הפוסט. כבודו במקומו מונח. הוא זה שחקר ופרסם. בעלי סך הכל עשה 'העתק-הדבק' לקישור של הכתבה ושיתף. דוד לוי לא נתבע ולא אף אחד אחר. רק יואב קיבל תביעה. כרגע בעלי בהתייעצות וליווי של עורך דין ירון מידן, שיהיה אתנו לכל אורך התהליך. קיבלנו הנחייה מפורשת לא להסיר שום דבר מהפוסטים שנכתבו".

גזת ציין שחוק לשון הרע מתייחס לא רק למי שמפרסם דבר שקר, אלא גם למי שמפיץ אותו. "לא ראוי לפרסם דברי שקר, אבל אם יש פוסט, והוא עיתונאי ואני סומכת על מה שהעיתונאי כותב, מבחינת 'אמת דיברתי' אני ראויה לשתף אותו", אמרה סאלם. "עורך דין דוד לוי אומר שכל מה שכתוב בכתבות בבלוג שלו אלה דברים אמיתיים. יש לו אסמכתאות ועדים, והוא מוכן לבוא ולהגיד שכל הדברים הם נכונים".