עליית מדרגה: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (חמישי) לגל השריפות ברחבי הארץ והבהיר: "כל דליקה שנגרמת כתוצאה מהצתה, היא טרור לכל דבר ועניין, אנחנו נתחשבן עם כל מי שהצית". לדבריו נעשתה ישיבת עדכון והתקבלו החלטות כדי לטפל בהמשך השריפות ברחבי הארץ. "מאמץ גדול מאוד של כל הכוחות שפועלים סביב השעון כדי לכבות את האש, כדי להציל חיים".



נתניהו הוסיף כי "מטוסי הכיבוי בארץ ובעולם הם המרכיב הקריטי. בגלל זה הבאנו והקמנו את טייסת הכיבוי, והיא עושה עבודה מצוינת, בלעדיה האש הייתה מגיעים עמוק לתוך היישובים. מדינות משלבות ידיים מול איתני הטבע. אנחנו זקוקים לעזרה נוספת. רוסיה, יוון, איטליה, קפריסין, קרואטיה וטורקיה שכבר נענו. עד חצות יהיו פה עוד מטוסים שפוטין שלח".



ראש הממשלה הוסיף כי מאמצי הכיבוי עולים מדרגה: "יש מטוס אחד בעולם שיכול לכבות שריפות, הסופר טנקר, והוא יגיע מארצות הברית תוך יממה, אמנם נשתמש בו רק במצבי קיצון, אבל עדיף שתהיה לנו יכולת עודפת מאשר חסרה. אנחנו נערכים בכושר מבצעי מתגלגל, לטפל בזה במשך זמן ארוך יותר".



נתניהו הדגיש כי גל השריפות יכול להימשך עוד ימים רבים. "אני מבקש להישמע להוראות ולשמור על החיים שמעתי משר הפנים ומשר האוצר שמוכנים לממן שהייה בבתי מלון ובמתקנים. יש לנו תכנית הרבה יותר רצינית, אני לא חושב שהגענו לשם עדיין, כמו במצב של מתקפת טילים".



נאבקים בלהבות בחיפה. צילום: אבשלום ששוני
נאבקים בלהבות בחיפה. צילום: אבשלום ששוני



הרשות הפלסטינית הציעה סיוע



שר הפנים אריה דרעי, הוסיף במסיבת העיתונאים: "בדיון שהתקיים היום, הודעתי לראש עיריית חיפה ולכל ראשי רשויות, אנחנו נשפה אותם בפינוי, מזון וכל מה שצריך. כשהבעיה עדיין בשליטה, הטיפול עדיין דרך הרשויות המקומיות, אנחנו נערכים להמשך. הרשויות עוזרות אחת לשנייה. אבו גוש אירח את כל נטף אתמול, ככה צריך לעבוד".



השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר כי הרשות הפלסטינית הציעה סיוע והדגיש כי ברור מהו מקורן של חלק מהדליקות. "כל אחת מהדליקות ייבחנו, וינסו להגיע ולמצות את כל חומרת הדין עם מי שיזם אותה. בשלב הזה, ישנם מספר עצורים בודדים בלבד. גם ההסתה ברשתות, גם עם האנשים שיבטאו תמיכה בפעולות כאלה, שיעברו את הרף שייחשב כפלילי, נמצה את הדין. אנחנו עומדים בפני טרור מציתים. גם בפני הצתה וגם בפני הסתה. נפעיל את כל כובד משקלו של החוק. מבחינתנו זה טרור לכל דבר. אנשים יכולים להישרף".