ביום שישי, לפני כמעט שבוע, ב-2:30 לפנות בוקר, הוקפץ רס"ר חזי מוצפי, מפקד צוות במחוז חוף של שרותי הכבאות, ממיטתו. אש שהשתוללה בגליל המערבי איימה להגיע לבתי הישובים בסביבה. מאז, הוא במשמרת רצופה, מגיע לסירוגין לביתו בנהריה לכמה שעות וחוזר לאש. "עד עכשיו טיפלנו ביותר מ-1000 אירועים בכל הארץ", סיפר, "היום זה השיא".



לשתי בנותיו, בנות 8 ו-12, הסביר: "אנחנו במלחמה מול האש", ולאחר מכן הוסיף: "המשפחה מקבלת את זה בהבנה רבה. הם מבינים שהעבודה הזאת היא שליחות. לדבריו, מאז החל גל השריפות הנוכחי, שגרת היום בתחנות הכיבוי הייתה קבועה, עד שהופרה היום (חמישי). "ביום רגיל יש במשמרת חמישה כבאים. בשבוע האחרון 20. חיים בתחנה, כולם יחד. ישנים, מבשלים וכמובן מתלוצצים, כשחוזרים לתחנה, בין אירוע לאירוע. היום היינו כל היום בחוץ. רצים מאירוע לאירוע, בשיטת ה'טיקי טקה'".



השריפה בחיפה היום. צילום: אבשלום ששוני
השריפה בחיפה היום. צילום: אבשלום ששוני




"תמיד היינו גיבורים, עכשיו גם באה הערכה"


עבודה בהילוך גבוה כל כך מזכירה למוצפי שני אירועים. "זה דומה למלחמת לבנון השנייה, אז העורף הפך לחזית. וכמובן גם את השריפה בכרמל ב-2010. אבל אירוע בסדר גודל כזה, שבו מוקדים חדשים צצים כמעט בכל הארץ – לא זכור לנו", מספר.



רס"ר מוצפי מקפיד לכנות את חבריו "לוחמי אש". "המעמד שלנו בציבור השתפר בשנים האחרונות, בעיקר מאז מלחמת לבנון השנייה. אנשים הבינו שאנחנו מצילים אותם בתוך הבית שלהם. הבינו את החשיבות של לוחמי האש. תמיד היינו גיבורים – עכשיו באה גם ההערכה", חתם בגאווה.