השם "סופר טנקר" נשמע לראשונה בשריפה בכרמל שאירעה בשנת 2010. הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להזמין "סופר טנקר" נוסף, במטרה להתמודד עם גל השריפות הנוכחי. את המטוס הזמין נתניהו מחברת "גלובל סופר טנקר". מדובר בחברה חדשה המפעילה את כלי הטיס, כאשר חברת "אוורגרין" שהפעילה את את הסופר טנקר המיתולוגי פשטה את הרגל. כלי הטיס צפוי לנחות בארץ מחר לקראת שעות הלילה. 



אותו סופר טנקר, הוא מטוס 747 של חברת בואינג שהוסב למטרות כיבוי אש. ביכולתו להטיל כ-75 טונות מים או חומרים מעכבי בערה בכל יעף, ומנגנון פיזור החומרים שלו מתבסס על מנועים מיוחדים שיוצרים לחץ, זורקים את חומר הכיבוי מלמעלה, ויוצרים אפקט של "סופת גשם". 



מוקדם יותר היום הודיעו נתניהו והשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי יזמינו מטוס להתמודדות עם גל השריפות שפוקד את הארץ. עד כה מאות צוותי כבאות פועלים למיגור השריפות, בנוסף לטייסת הכיבוי הישראלית, שהוקמה אחרי השריפה בכרמל, ומטוסים מרוסיה, יוון, טורקיה, קפריסין קרואטיה ואיטליה. גם הרשות הפלסטינית שלחה ארבע כבאיות במטרה לעזור ולהשתלט על האירוע.



 שריפה בשכונת רוממה בחיפה. צילום: יונתן הללי
שריפה בשכונת רוממה בחיפה. צילום: יונתן הללי



עד כה, במהלך גל השריפות פונו מבתיהם עשרות אלפי אנשים ומעל ל-100 איש נפגעו, בעיקר משאיפת עשן. אחד החשדות העיקריים הוא שרבות מהשריפות נגרמו כתוצאה מהצתה, במה שהוגדר על ידי רבים כ"אינתיפדת הצתות".