גל השריפות: בסמוך לשעה שתיים לפנות בוקר (שישי) פרצה שריפה במושב בית מאיר הסמוך לירושלים. כתוצאה מהשריפה, לא היו נפגעים בנפש אך כיוון שהאש אפפה את כל היישוב, מספר רב של בתים נפגע ממנה. כל הישוב פונה מתושביו, רובם לישוב שורש הסמוך. 25 צוותי כיבוי עם 60 לוחמי אש נאבקו בשריפת החורש הגדולה. השוטרים זיהו חמישה חשודים שניסו להצית את היער לכאורה, באמצעות פצצת תאורה. התקיים מרדף אחר שלושה מתוך החמישה שזוהו כמציתים, ונעצר חשוד אחד, שוהה בלתי חוקי שנראה בשטח וכעת חוקרים במשטרה מה המעורבות שלו בשריפה.



השריפה בבית מאיר. צילום: כב"ה בית שמש




מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, סיכם את האירוע בהערכת מצב שקיים בחפ"ק המשטרתי: "ההערכות, פריסת הכוחות בשטח והגעה מהירה של כוחות משטרה וכיבוי ליישוב מנעו אירוע בו עלולים היו להיות נפגעים רבים. קצב התפשטות האש היה מהיר מאוד והגיע לחלק מבתי הישוב. תוך זמן קצר מאוד פונו כלל התושבים ובוצעו סריקות לאיתור אלו שנותרו בישוב. כלל הכוחות נפרסים סביב קו התפר ובמעטפת הישובים במטרה לאתר מוקדי שריפה עוד בראשיתם ככל שניתן. המשטרה הקפידה על ציר פינוי שאיפשר לכוחות ולתושבים לעבור בו. בשלב זה יש שליטה בשריפה בתוך הישוב ומאמצי הכיבוי ימשכו בדגש מהאויר בהיקף הישוב לכיבוי השריפה ומניעה. המאמץ הוא לאפשר לתושבים לשוב לבתיהם בהקדם ככל שניתן כלל חשודים שעולה חשד למעורבותם בשריפות יעצרו, ובשלב זה נעצר חשוד והוא הובא לחקירה. כוחות משטרה וכיבוי ממשיכים במאמצים עליוניים להחזיר התושבים בבטחה ובמהרה לבתיהם". 




השריפה בבית מאיר. צילום: ללא קרדיט


השריפה בבית מאיר. צילום: מוקד 443 בית מאיר


במהלך הלילה הושגה שליטה על מספר שריפות: השריפה שפרצה בין כפר נחף לישוב הר חלוץ כובתה, החשמל הוחזר לישוב וניתן אישור לתושבים לחזור לבתיהם. כוחות משטרה וכב"ה נמצאים בכוננות סמוך לישובים הר חלוץ, לבון ונחף; שריפת חורש פרצה בישוב כעביה. אין נפגעים ולא נגרם נזק לרכוש, אך כאמצעי זהירות פינו השוטרים חמישה בתים שנמצאים בסמוך לאש; גם בשריפה שפרצה בין כפר נחף לישוב הר חלוץ, לא היו נפגעים, וכאמצעי זהירות פונו התושבים מהמקום. כשש חצרות של בתים נפגעו; במהלך הלילה הושגה שליטה על השריפה בדולב.